onsdag 10 juni 2009

Shopping och träning

Idag har jag ägnat mig åt något så enkelt som IQ-befriande shopping! Det var befriande eftersom det inte var något jag var TVUNGEN att köpa, det gick liksom av bara farten hehe. Några smakprov kommer här:

En typ klänning/tunika/tröja U name it för jag vet då inte....från Cubus...99 riksdaler!



En top från Cubus....köpte även en blå för de hade "två för 149:-" Ni får tänka bort min KNALLVITA BH som lyser igenom :) Tänk även bort mina byxor.....de hör liksom inte till saken.



Vanlig tröja från Gina Tricot, 149:- tror jag den gick på.



Laddad för feta grillkvällar i sensommarnatten! MYCKET nöjd med detta kap från Vero Moda, reapris 199:-. Älskar kragen sååååå mysig!


För övrigt så slank det ned två stycken BH:ar, en svart och en vit. De hade "köp två för 229" så vafan jag klämde till. De går att dra banden kors och tvärs på en massa olika sätt så nu jäklar ska det knypplas ikväll. Dessa var väl de enda jag behövde egentligen då de flesta andra jag har är för stora :( EN STOR nackdel med att träna på detta vis så tänk en extra gång kära flickor!
Ett par vita halvkorta tights köpte jag också på H&M som jag eventuellt ska ha imorgon på min kusins student. Lutar mer åt att jag drar på mig tjocktröjan :)
Ja hur går det då med träningen? Joooo den existerar i allra högsta grad. Känner dock att jag vill dels utöka tiden på gymmet men även mina kunskaper kring styrketräning. Varför gör jag tex åtta reps av denna övning och nästa ska ske på tid, inte reps? Sådana saker har jag inte ett dugg klart för mig varför jag gör men hittills så har det ju funkat bra. Däremot så vänjer sig kroppen vid detta också så jag bör ju ändra programmet efter ett tag. Vill ju lära mig själv, inte måsta känna att jag tvingas ta PT till hjälp varje gång. Kanske ska ge mig på en egen uppfinning och se om det hjälper?
Kosten försöker jag hålla någotsånär strikt. Har ju blivit lite si och så på sistone med alla fester och grejer men jag resonerar så att jag VET att jag kan förändra min kropp och hur jag ska gå tillväga så jag kan när som helst steppa upp och tuffa till mig. Nu kör jag på som vanligt men tillåter mig att äta någon gång ibland på helgen eller så. Får testa mig fram till vad som funkar för mig.
Har tänkt på en sak förresten. Om en smal människa tackar nej till en bulle eller kaka eller någon godsak så är ju första tanken "Men herregud ÄT människa du är ju sååå smaaaal!" Men om den där smala människan nu har JOBBAT sig till att se ut sådär så kan hon/han ju inte tacka ja till ALLT som bjuds för då skiter det ju sig igen. Såvida personen inte har en grym förbränning vill säga. Så nästa gång jag tänker sådär ska jag tänka en extra gång...allt är inte som det ser ut att vara.

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant, jag ska ta din bulle nästa gång...:-)
    Jag skymtar fotboll i bakgrunden, känner mig liiiite fundersam vad som hänt...
    kram

    SvaraRadera
  2. min lilla snygging!! du är så fin att jag vill äta upp dig!=)

    SvaraRadera