måndag 29 juni 2009

Gatufesten is in da house

Gatufestveckan har inletts. Känns som den kom helt plötsligt och utan förvarning. När jag gick i skolan brukade jag spendera halva sommaren till att längta efter denna vecka och resterande till att ha ångest över att den var över och allvaret snart skulle börja igen. Numera tycker jag knappt att sommaren har börjat, vart tar tiden vägen??! Jag brukade stå på torget och blicka upp mot himlen de där sista timmarna och bara känna sorg över att "nu är sommaren snart över". Tänk att något så litet kan vara så stort för ett tonårshjärta. Jag har spenderat fyra dagar på Gatufesten varje år sedan jag var...tolv tror jag. Det var den veckan jag kunde känna mig helt totalt fri, allt var möjligt och allt möjligt hände också tro mig :) Ifjol kändes det som att det kanske var dags att börja tagga ner lite. Nuförtiden är ju inte detta det enda roliga som händer så jag är inte riktigt med i de banorna längre, jag har massor att se fram emot både i sommar, höst, resten av året och resten av livet hoppas jag förstås!
Kommer bara gå en ynka sketen dag i år, torsdag is my day. Då ska det vaskas ur alla guldkorn, resas nya monument av minnen, möta alla sommarglada med ett enormt stort leende, lyssna in mig på sommarmusiken, dricka kall cider och gunga fram och tillbaka i ett öltält och sist men inte minst......längst fram på Jerry Williams! Jepp det kommer bli min dag, min kväll, min natt. Känns ju lite osäkert med bara EN dag, man vill ju verkligen se till att ha roligt då och det är ju oftast som bekant då det blir svårast att framkalla eufori. Men om vädret håller i sig så ska det väl inte bli så förbannat svårt. Har dock svårt att smälta att there ain`t gonna be no Thord?! Förstår dem dock, de behöver inte kuvas i denna stads musiklivs rännsten. Nej de kommer att blomma i all sin prakt i Piteå istället. Man skulle kanske varit där? Nej jag överger inte Gatufesten riktigt än...

Idag har solen visat sin trinda mage igen. Jag har hunnit med promenad, gymmet, gräsklippning, tvättning, matlagning och så har jag haft finbesök av Sara och hennes lilla tös Sigrid. Nu är det dags för middag, sen sova lite för jag ska jobba natt igen, den första av tre tadaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar