onsdag 3 juni 2009

Finns inget dåligt väder....

....bara dåliga kläder!Eller hur??!! Vem fan var det som kom på det uttrycket? Nån klämkäck jävla dagistant som tvingat ut barnen i 180 grader kallt och djupsnö? För idag mina vänner har det varit väldigt väldigt svårt att anpassa kläderna efter vädret. Står på stegen och målar, solen gassar, jag ner från stegen, tar av mig den ena långärmströjan så att jag "bara" har långkalsonger, en tröja, kortärmad och arbetsoverall. Upp på stegen, solen går i moln, jag uppe i luften balanserandes färghink och pensel samtidigt som jag karvar upp overallen som jag knutit runt midjan. Puh.....now we´re back on track again. Trodde jag ja! Fram kommer solen och sådär håller det på. Ja just, jag glömde nämna hagelskurarna som växlade med störtskurar också. Skitkul att måla idag! Verkligen! Mormor var som vanligt min eviga vapendragare, stod och höll i stegen HELA dagen :) Jag måste fanimej ta ett kort så ni kan, precis som jag, känna ända in i hjärtat hur satans SÖT hon är! Drar stegen fram och tillbaka, 75 bast! Däremot har jag ett enda litet ABER. Nästa gång jag blir tillfrågad om jag behöver en färgPENSEL ska jag istället bestämt styra stegen mot trädgårdsavdelningen för det skulle underlätta med en SPADE för att få färgen på plats. Borde ju spara en och annan timme i alla fall på de där uttorkade förvridna pinnarna till trävägg.

Idag har även varit "göda-Malin"-dagen. Mamma har på fullaste allvar tvingat i mig potatisar och bröd till maten. Inte en enda grönsak fanns att skåda i kylskåpet, jo en tomat och den norpade jag direkt. Det är ett evinnerligt tjat om att jag blivit MAGER och då är ju frågan......ÄR det verkligen så? Eller är det vetskapen om att jag äter på det sätt jag i alla fall försöker som är problemet? Idag fick jag en läxa i vad som kommer hända mig på grund av vad jag äter och tränar. Bland annat så har jag att vänta detta:
Undernärd, tärd, sjuk, utmattad......ja har jag glömt nåt state of mind tro?
Kroppen kommer att bli övertränad och när jag väl slutar kommer det inte att bli bra heller för då kommer mina musker att bli RYNKIGA! GÅR det ens??
Jepp min träningsguru till mamma har talat :) Jag kunde inte hålla mig där utan började tokskratta och tror inte att jag riktigt har slutat än. Jag förstår om hon är orolig inför saker som hon inte själv har kontroll på eller vetskap om men att läxa upp mig i ämnet....ja där går gränsen för vad jag klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar