onsdag 3 juni 2009

Spring för livet

Ja då har man blivit av med oskulden. Lite sent kanske ni tycker men vafan, 27 år är ingen ålder på en häst! Hur det kändes? Det var lite trångt och svettigt men allt skedde i nyktert tillstånd och med ett totalt godkännande från alla parter. Lugn i bussen, var inte orolig gott folk, detta ska inte bli någon B-mjukporrhistoria, det är ju VÅRRUSET jag pratar om!!!! Det enda heta med det hela var väl min nummerlapp då haha! Hade ju aldrig varit med i något lopp förut så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Tänkte ställa mig i andra gruppen men nepsi pepsi, här blev man framknuffad till första starten ivrigt påhejandes av mina lagkamrater som sa "Du kommer döööööööö av leda om du ställer dig i någon annan startgrupp!" Sagt och gjort, med viss tveksamhet masade jag mig in i första startfältet, lite längre bak för säkerhets skull. Men varför i helvete gjorde jag då DET när folk som ställer sig i SPRINGA FORT-ledet börjar GÅ i FÖRSTA BACKEN???? Har de ingen självinsikt? Självförtroendet verkar det ju inte vara något fel på. Så det var inget annat att göra än att lägga sig i ytterfilen och börja jobba på att dra om. Jag vet inte hur många jag sprang om men mottot blev iaf "Ingen ska fan springa om MIG iaf!" Tiden blev rätt kass må jag säga,25.29 tror jag det blev. Nästa år, om jag är med, ska jag stå längst fram och kuta som en gasell så att jag tar mig ifrån klungan och slipper småjogga halva vägen för att det är för tjockt med folk. Kanske får man en pratstund med Peter Siepen då? :) Nej Malin VET att det inte är en TÄVLING i ordets rätta bemärkelse, man är där för att det är kul. Men tävlingsdjävulen i mig drar igång, jag kan inte hjälpa det. Hade gärna haft någon bredvid mig som skrikit "NU HAR DU SPRUNGIT I TOLV MINUTER ÖKA FÖR HELVETE ÖKA!!!!" En mini- Gunde Svan på axeln kanske hade vorit bra? Det är svårt att veta hur man ska lägga upp ett lopp man aldrig har sprungit märker jag. Nu var det här inget monsterlopp men ändå. Jag hade kunnat pressa mig istället för att fisköra. Nästa år jag lovar.....nästa år....

Idag är jag uppe med tuppen. Tänkte hinna med morgonpromenaden men när jag ser träden böja sig för vinden skiter jag nog i det. Drar till gymmet istället efter lite kaffe, ägg och yoghurt och efter det styr jag Ådi mot Kälen-land. Hoppas hoppas det inte blir regn idag så jag hinner måla klart hos mormor!! Nu var ju jag rolig, klart blir det ju aldrig med hennes femton småhus som bara skriker efter barnhärtighetsfärg! Kanske hinner jag även med att se Linda min fiiiina fiiiina vän, och KÄREBROR OCH KÄRESVÄGERSKA!!! Hold your thumb maestro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar