tisdag 9 juni 2009

Som en spinnande katt på en solvarm sten

Precis SÅ har jag känt mig idag! Har längtat efter en helt ensam Malin-dag och tjupp tjupp här kom den! Klev upp halv sju, drog iväg på en löprunda. Var riktigt taggad för att testa en ny sträcka, har gått den flera gånger men aldrig sprungit den. Det gick riktigt bra, en mil på 50 min prick.

Sen var det frukost med ägg, kaffe och en halv solrosmacka med leverpastej. Solen lyste från en klarblå himmel och det kliade lite i arbetsnerven. Ut i trädgården, glad i hågen, här skulle köras trimmer! Vi har nyligen köpt en billig variant på Jula, den har varit lite trögstartad men OH MY GOD!!!! Stod säkert i en halvtimme och försökte. Drog i snöret, chokade, primade, drog igen, bytte arm...sådär höll jag på. Ibland lade jag ner den på backen och var riktigt riktigt sugen på att ge den en jävel med stöveln men vuxna Malin sucked it up and tried again. Till sluuuut drog den igång........för att sen stanna när jag inte gav tillräckligt med gas. Men give me a break! Fick till slut igång den såpass att jag kunde dra av runt buskarna som gränsar mellan garageuppfarten och grannarna vilket var huvudsaken eftersom de så vackert hintat genom att klippa precis kant i kant med tomtgränsen :) Kände att det var dags att bjuda till, snygga upp och ta sitt ansvar. Drog även bort alla döda grenar ur buskarna vilket resulterade i att det inte blev så mycket buskar kvar. Frågade Arne om vi inte hade en sax så vi kunde klippa av skiten med men han sa "Det gör man väl på hösten." Ja men herregud ska det se ut som SKIT ända till HÖSTEN alltså?! Well well, vi har andra saker att ta itu med. Trädgårdsgången till exempel. Arne har sprutat på något medel som ska döda ogräset som växer emellan och visst dog det, men det är fanimej omöjligt att ta bort det sen eftersom det faller ihop som fnöske i min hand. Det är nog bara att lyfta upp platta för platta och göra om och göra rätt. Kul!

Har även sanerat gräsmattan från maskrosor FÖR HAND eftersom gräsklipparen verkar de ju för smarta för. De verkar gilla solljus och iiiinte heeelt otippat är ju hela framsidan full med sol hela dagen så de växer och frodas de små liven. Baksidan däremot är maskrosfri....man får vara glad för det lilla :)

Hann även med lite slappa på altan-häng också. Drack kaffe och bara njööööt av att vara ledig. Sen blev det lite för lugnt så då gav jag mig på den där plåtjärnkrukan jag pratat om med en spackelspade. Gick väl sisådär. Får nog ta till maskineriet istället och ge på den med rondellen istället. Jag känner mig för övrigt inte så säker på motorfordon längre. Först klippte jag ju snoken och igår när jag körde hem från tandläkaren så saftade jag till en fågel så Ådi fick sig en dusch av nånting rött....och fjädrigt! Har fortfarande inte spanat in fronten på honom...misstänker ett mindre inferno. Kanske inte så farligt vid närmare eftertanke då jag såg fågeln rasa ned på vägen plus att de flesta fjädrarna lossnade då jag bromsade in i Matfors. BRR!! BIRD-KILLER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar