fredag 12 juni 2009

Stilla fredag...

...har det varit idag fast ändå inte. Började dagen men frukost och sen en promenad...jag OCH Arne TILLSAMMANS!! Det är inte ofta men det händer och det är riktigt mysigt för det är då vi löser världsproblem såsom när vi ska ta itu med köket osv :) Drog rakt ut i skogen längs skoterleden, hamnade på en enorm äng där vi blev dyngsura om fötterna. Klafsade hemåt sådär lagom glada efter en snabb överslagsräkning på var tusan vi egentligen var nånstans haha.
Sen fortsatte vi med storstädning av huset, fixning av takplattorna, matfixning och slutligen målning av den omtalade krukan. Nu sitter jag här med ett glas rött vin som borde varit uppdrucket INOM fyra veckor efter att man öppnat det.....med tanke på hur ofta vi dricker så vågar jag inte ens tänka tillbaka när öppningsdatumet var. Har dock för mig att jag drack av det när jag kokade knäck i julas :) Det som inte dödar en gör en starkare håhåjaja!

Det är grymt skönt att bara låta bilen stå en dag, inte åka någonstans. Skulle behöva handla ägg tills imorgon meeeen jag får väl ta något annat i stället. Har tänt på aromaljushållaren, köpte ju agave-doft på det där ljuspartyt jag egentligen missade och jösses så gott det luktar! Simmar runt här och nynnar "cause I got high cause I got high cause I got high".

Vad har hänt i världen den här veckan tro? Insåg i samma sekund jag tänkte det att.....jag har faktiskt inte a rats ass aning! Ska förresten erkänna något skamligt......vi var inte ens och röstade i söndags! Skyller det fullständigt på att vi, folket, fått så dålig information om VAD det egentligen är vi röstar till eller på eller vad man nu säger men det håller ändå inte riktigt i längden. Jag BORDE ju vara lite intresserad SJÄLV också eller HUR? Däremot orkade jag masa mig iväg till ICA i Matfors i tisdags där vankades det billiga gatufestbiljetter om man hade ST-kortet. Nu har ju inte jag det men mamma och pappa har, så jag bemödade mig till och med att åka och HÄMTA kortet när jag var till tandläkaren i måndags. Det handlar om prioritering right?
Det är fanimej patetiskt så lite koll jag har och så litet intresse det finns i mig att ta reda på saker inom den politiska världen. Jag vet liksom inte ens hur jag ska motivera mig till varför jag borde eller varför jag inte orkar. Gjorde ett test på Aftonbladet för många år sedan efter påtryckningar av en kompis. Han var alldeles upprörd när jag skulle rösta för första gången och sa att jag skulle rösta på sossarna därför att det gjorde mamma och pappa. Så han tvingade mig att bli LITE insatt i alla fall. Vad resultatet blev? Sossarna visade mitt test :) Kanske man borde ta ett parti i månaden, läsa in sig lite mer och sen bedöma. Jag vet inte.....där har vi mitt problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar