söndag 28 juni 2009

Av jord är du kommen

Åh yeah ännu en TOPPENHELG till ända. Det har nästan känts som om vi redan är mitt i semestern. Dagarna har varit varma, soliga, långa och jag och Arne har verkligen utnyttjat dygnen! Lördagen startade med kroppsarbete på hög nivå. Nedan kan ni avnjuta en förmiddag av plantering. Gick riktigt bra måste jag säga, hoppas skiten inte dör nu bara!!

Arne gräver as you all can see.



Före och efter......





Buxbom och rosenbuskar ska det förhoppningsvis växa här.



På eftermiddagen drog vi vidare mot stadens innerkärna. Granlo stod på schemat och en date med vårt gudbarn och hela hans härliga familj :)

Såhär excited var Alfred över att se oss :)



Fika ute i det gröna. Nice!



Roland har fått sitt lördagsgodis.



Vad är sommaren utan vatten och brorsan?



Klockan drog iväg och snart var det dags att tänka på middagen. Egentligen skulle vi fått med oss hela familjen Persson-Lillbåsk hem till oss men tyvärr ville det sig inte riktigt så vi fick grilla på egen hand. Snorgott blev det och en iskall cider på det var inte heller skitfel! Sen ballade kvällen ur när Arne gav mig storstryk i kubb.....hmpf! Tröståt en skål med jordgubbar och glass, sen kändes det genast bättre höhö.

Idag har det fortsatt i samma anda. Mer plantering that is. Har äntligen fått ner lite svenskt blod i den där attans krukan jag snackat om så länge, gult och blått GO SWEDEN!!! Har dock ingen bild på den skapelsen ser jag nu...well en annan dag!
Gjorde premiärdoppet i Marmen också. Liiiiite kallt var det men ändå skönt svalkande. Nu ÄR det fanimej sommar!!




Kunde inte låta bli att köpa Aftonbladet igår. En liten tidning om Michael Jackson medföljde och där satt jag och läste och grät. Visst är det tragiskt att han är död och sättet han dog på, men varför jag mestadels gråter är för att jag blir så förbannad!! Jag blir vansinnig när "stjärnor" som Denise Lopez ska uttala sig om sin sorg, visst får hon göra det men i MEDIA GOD DAMN IT! Rihanna hade även bemödat sig med att säga något i stil med att "himlen behövde en ängel". Jojo.....var fan var alla när han levde och BEHÖVDE den där kärleken???? Jag ska inte säga att jag direkt köpte en enkelbiljett och skrek ut mitt stöd vid Neverland, inte heller är jag väl egentligen arga på personerna i sig utan det är MEDIAS ruttna ansikte som återigen visar sig. Är fan glad åt att jag inte blev journalist, bättre att elda upp sopor än att jobba med dem! Däremot måste jag hylla Lasse Anrells krönika, den var sann och ärlig och kom från hjärtat. GO Lasse!

2 kommentarer:

  1. Det absolut jävligaste är när ST skriver om Sundsvallsprofilerna som hyllar kungen av pop... med ditt tidigare bloginlägg i åtanke.
    http://st.nu/noje/1.1153019

    Töntigt.

    SvaraRadera
  2. Men dra åt helvete, det har jag missat totalt! Skandal, jag säger då det,skandal! Visar ju bara att jag inte var helt ute och cyklade med det jag sagt...

    SvaraRadera