fredag 12 mars 2010

Betnér, glömska och ilska

Var verkligen jätteduktig igår. Arne hade specifikt talat om vilka grejer jag skulle packa i hans ombytespåse så att han skulle kunna duscha hos Jocke, byta om och åka till showen som en anständig läcker snubbe. Han sa typ: "Släng med kallingar, jeans och lite sånt. Ja åsså skor!"
Vad tar JAG med mig? Kallingar, strumpor, jenas, t-shirt, en huvtröja. Packar även ned deo plus hårvax så att han ska kunna göra sig extra snygg. Jackan tar jag också med. När jag väl kommer fram till hans jobb och han undrar om jag fick med mig några grejer ska jag så stolt meddela att jag minsann tagit med EXTRA grejer som han inte ens bett om.................SKORNA!!! FÖR HELVETE JAG HAR GLÖMT SKORNA!!!!!!

Så det var bara att dra ett snabbstopp på Max, slänga i oss lite mat för att våldsköra hem så att han får duscha hemma och få på sig RÄTT skor. Själv stod jag och helvetessvor och skottade undan all modd och snö som gjorde att vi inte tog oss in på uppfarten. Då hade vi tagit sats fyra gånger för att ta oss igenom träsket vid infarten eftersom herr skottare INTE har tänkt på att "jösses man kanske borde dra av det sista eller ska jag kanske skita i det, lägga mig på soffan med en öl i näven och navelludd i den andra och vänta på att skiten smälter av sig själv."
Vilket han verkar ha gjort. Skandal!

Magnus Betnér var för övrigt överjävla bra! Alla som missade honom, NOT GOOD FOR YOU! Det är människor som honom som BORDE leda en sekt, undervisa i skolor och styra världen. Har väldigt svårt att förstå att människor INTE förstår honom. Han gör ju allt solklart och det är väl knappast några tvivel om vad han tycker och tänker?! Okej, han kanske drar på lite för att det ska bli en show men vafan, att haka upp sig på EN mening och göra det till något stort är bara löjligt. Fast å andra sidan, det är väl sådana människor som matar honom med gratis material så han behöver inte kämpa för att få ihop till en show. Eller hundra.

Mamma sa till mig idag att jag måste stressa av.
"Det verkar som att vid minsta motgång så blir du heltokig."

Och hon har rätt! Jag blir verkligen monstruöst VANSINNIG så fort det är något som går snett. Som igår till exempel när jag skottade. Jag var helt övertygad om att det startat en konspiration mot mig där grannar och herr skottare smitt elaka planer om att förinta mig eller driva mig ifrån jordens yta. Löjligt? Jo tack jag VET! Jag måste sluta upp med att ta allt så personligt, lära mig att tackla problemen utan att se rött, dra med foten i backen som en ilsken tjur och hjärtat mol på i 180. Det är svårt. Mycket svårt.

Nu ska jag göra mig lite kaffe och ta en chokladbit för det har jag förtjänat efter mina fina start på konditionsträningen. Två löppass samt två intervallpass på cykel är inte dåligt för en förstavecka! Soffan ska få ett långvarigt besök, Navy CIS på tv och slutligen SOLSIDAN innan sängen väntar.

1 kommentar:

  1. Ey! Temperamensfull är att vara vacker! SALUTE!!
    Jag är likadan, gotta love it! KRAM!!

    SvaraRadera