fredag 19 mars 2010

TV4-sågning

Jag vet inte om det är för att jag sippat mig igenom två glas vin under matlagningen men när jag tittar på "Förkväll" och de snackar med en så kallad "drömterapeut" så undrar jag: Är det inte mest fuffel och båg?

"Jag drömmer om ett hål där jag försvinner och ingen kan se mig."
"Hmmmm du kanske känner att du vill vara osynlig för en stund."

"Jag drömmer om att jag cyklar till olika ställen hela tiden."
"Ahaa du är på väg nånstans. Att du cyklar tyder på att det är lite jobbigt att ta sig fram, du får kämpa och trampa."

Men what the fuck?! Finns det alltså UTBILDNINGAR som man BETALAR för att gå för att sen kunna kalla sig drömterapeut och faktiskt får BETALT för att kläcka ur sig sådana här saker?! GIVE IT TO ME, jag kan LÄTT knäcka lite extra som flum-flummare!! Tror jag ska banne mig öppna en egen site på webben där jag kan tyda andras drömmer, hur svårt verkar det egentligen??

"Jag drömmer att jag åker båt. Båten sjunker, jag kan inte andas men så hittar jag ett ställe jag kan andas på och så lyckas jag ta mig upp till ytan."
"Detta tyder på att du stressar mycket och behöver ett ställe där du kan ha ett litet andningsuppehåll."

MEN DAMN IT!!!! Kill me if I´m wrong men det där kan väl en fyraåring lista ut?! Med lite fantasi så.....

När vi ändå är igång att kritisera TV4 så måste jag väl kommentera "Let´s dance", ett program jag ikväll kommer rata totalt då det är "Så ska det låta" på Kanal 1. Alltså, är inte det ett UNDEHÅLLNINGSPROGRAM?? Där människor som den stora massan tycker om att se ska underhålla oss, skit samma om de kan dansa flawless or not! Om det hade varit en tävling på liv och död där vinnaren ska lyckas göra en pligé utan anmärkning så okej, varsågod, låt oss stycka itu Willy tills han inte kan stå upprätt igen. Men kom igen, han är fan så mycket mer underhållande än alla de andra tillsammans!! Jösses, vi har redan sett perfektionism, nu vill vi ha lite mänsklighet. Juryn rasar, på Aftonbladet rasar folket.......men vem fan är det som RÖSTAR PÅ HONOM HELA TIDEN DÅ?? Herregud, skänk lite pengar till Haiti istället, sluta hetsa upp er för skit och ingenting. Låt underhållning vara underhållning, skippa alla töntiga regler och lagar, SLÄPP LOSS, ta ett glas vin eller fem, luta er tillbaka och njuuut med ett leende på läpparna istället.

Jag vet inte om det är vinet som talar men just nu känner jag mig så avslappnad och underbar som det bara går att komma utan att vara stendöd :)

Imorgon drar vi västerut till skogarna och fisket. Ska bli skönt med lite miljöombyte innan vardagen kicks back at us again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar