tisdag 16 mars 2010

Ris och ros

Blev superglad igår när jag kom hem och fann dessa sötingar på köksbordet. Fick dem av våra grannar som tack för hjälpen för att vi sett efter deras katt. Fick även trisslotter plus lite choklad (som Arne tack och lov snart har mulat i sig). Jag vet inte om jag är löjlig men såna här små saker är verkligen de presenter som värmer mest i hjärtat. Kanske för att det inte är så ofta det händer? Skänkta med omtanke och värme, inte för att de var tvungna utan för att de helt enkelt kände för det. Är inte det underbart så säg!

Nog om det fina i livet. Dags för lite gnäll!
Såg att Petra Mede ska få en egen show på TV. FÖR HELVETE! Har inte hon använt sin del av syre för några år framåt sedan hennes medverkan i Melodifestivalen? Jag slår vad om att fler människor fick hjärtproblem i samband med hennes radioaktiva utstrålning, jag är i alla fall en av dem! Det borde finnas en varningstext INNAN början av alla program som hon medverkar i som säger: "Detta program kan vara skadligt för er som lätt blir uppstressade samt/eller har någon form av medicinsk åkomma." Ja som ni förstår så klarar jag inte av henne at all. Jag blir just det, uppstressad! Hon och Christine Meltzer i samma program skulle lätt kunna ta död på mig, i alla fall på all min livskraft och energi. Två små hackspettar som hackar sig in, infiltrerar varje hjärncell tills de SKRIKER av vansinne! BRRRR!!!!

En annan sak jag vill gnälla på idag är SEMESTER. Vore det inte bara enklast att helt enkelt stänga av Sverige tre månader på året, låta folk flytta ut till någon liten stuga vid en sjö i skogen där vi kan återhämta oss i takt med naturens sus och brus? Nej nej, i stället ska man göra folk ovänner minst ett halvår innan, skapa missnöje och klasskillnad där NÅGRA kan slänga sig i hängmattan, pilla varandra i naveln och skåla åt att just DE fick semester SAMTIDIGT, medans vissa först får en tid av oro och missnöje, semester på HELT skilda håll samt att resterande år förbrukas genom att ångra att de tog semester över huvudtaget!
Vissa är nog lyckligt lottade som arbetar åt företag där semester inte är något som helst problem, men jag tror nog att större delar av alla arbetstagare har vissa problem med detta. Men ska jag kanske återgå till 20oo-talets mantra: "Man ska vara GLAD att man HAR ett jobb"? Ja kanske enklast så.

Igår på gymmet fick jag höra en till härlig kommentar när jag steg in i omklädningsrummet.

"Du måste ha tränat länge. Det ser så häftigt ut när du kör igång, man blir såååå inspirerad!!!!"

KAN man bli annat än TOKGLAD över att höra något sådant?? Av en TJEJ dessutom så man kan vara helt säker på att det inte finns några som helst baktankar utan bara ett rent konstaterande att det var så HON tyckte. Snacka om att det värmer och gör mig ännu mer motiverad att dag ut och dag in utöva någon form av aktivitet. TACK SÅ MYCKET TJEJEN, I wish you the best! Inte för att hon lär läsa min blogg men ändå liksom :)

Nej nu är det dags för lite gröt, träning och jobb. It all comes down to this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar