måndag 15 mars 2010

Tekniken flyttar in

I fredags, efter att jag hade tränat, satt jag på busstationen och bläddrade i tidtabellen för att hitta nästa buss hem. Fick syn på att det faktiskt gick en buss hem till Kälen så jag nappade på det och begav mig dit istället. Har inte varit hem på hela året så snacka om att det kändes underbart att få se mitt paradis igen!!

Anyway, jag måste helt enkelt få berätta om min ÄLSKADE pappa!! Han fick en mobiltelefon av oss barn för ett bra tag sen och varje gång vi är dit så undrar han hur man skickar ett "sånt där sms". Nu har jag ledsnat på att han aldrig kommer ihåg så i fredags satte jag ihop en egen beskrivning. Ritade upp telefonen och var väldigt pedagogisk med steg-gör-steg-funktion.



"Skicka ett sms till brorsan."
"Jaahaaa då ska vi seeeee. SKa jag trycka här då?"
"Läs i beskrivningen."
"Höhö jag skriver "Hej Magnus pappa" hihiihihihi."

Heeelt överförtjust plitar han ihop sms:et och några minuter senare lyckas han faktiskt få iväg det PÅ EGEN HAND!! Fick ju hjälpa honom hur man gjorde mellanrum mellan orden, från början såg det ut såhär: "hegmajnus papa".

Jag älskar min pappa över allt annat på jorden! Han är den mest osjälviske människa jag någonsin mött. Byns medelpunkt och utan honom skulle de inte klara sig. JAG skulle inte klara mig! Det ska skottas, sandas, hjälpas till här och där, fixas med diverse grejer, och alltid alltid har han tid för oss barn. Jag fattar inte hur han lyckas vara sådär go, glad och positiv för jämnan, heeelt outstanding!

Idag blir det träning som vanligt. Benen ska manglas i diverse mysko maskiner och övningar. Efter det jobb jobb jobb, sen sova. Livet är verkligen totalt oförutseende ibland :) Eller, jag vet väl inte vad som händer EGENTLIGEN, det kan hända en massa saker på vägen till jobbet eller på jobbet.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar