tisdag 30 mars 2010

Grin-kärring

Idag är en riktig jävla skitdag!
Hade tänkt att jag skulle utnyttja friskvårdstimmen på jobbet, åka och träna, hämta Arne och sen fixa mat för idag plus fundera ut vad vi ska bjuda familjen på för mat på torsdag.
Istället blev det en massa jox som hände på jobbet så jag kunde inte plocka ut min friskvårdstimme. Fick rensa ur, ja jag vet inte om det är någon mening att förklara närmare exakt vad jag gjorde, men jag hade värmetåliga handskar och plockade ut en massa plåt som hade fastnat på ett ställe. Plåten var väl sisådär en jävlans massa hundra grader varm, det var hål i handsken, jag brände tummen så det blev en blåsa.

 Värre blev det när jag inte kunde träna ALLS utan var tvungen att åka direkt och hämta Arne. Väl framme säger han att han hade ju kunnat åkt hem med någon annan så hade jag kunnat träna. Meeen! Lite sent då va?!
Kommer hem, hungrig, trött och grinig. Trodde i alla fall att jag skulle bli glad över att se vårt kakel på plats i köket. Nähä? Han har inte hunnit fixa det idag, det blir imorgon istället. Suck!

Jag HATAR verkligen när saker inte blir som jag tänkt mig. Värst är det när JAG planerar in min träning och så GÅR DET BARA INTE!!!! GHAAAAAA!!!! Kommer inte kunna träna normalt på hela veckan eftersom det är påsk. Dels åker vi ju bort en liten sväng men även att gymmet har stängt mestadels av tiden.
Jaja säkert små obetydliga problem men det gör mig inte på bättre humör ändå.

Det mesta beror på att jag hatar att jobba förmiddag på många sätt. Främst därför att jag vet att det är en MASSA veckor kvar tills jag blir ledig igen. Sen blir jag gristrött på kvällarna, tycker inte att jag hinner med att göra det jag vill. Fattar ärligt talat inte de som jobbar 7-16, hur fan hinner ni med er?????

Imorgon blir det nog gladare toner. Kaklet kommer förhoppningsvis på plats. Vi hade tänkt gjort det själv men naturligtvis så väljer vi riktiga mongoplatter som behöver skäras med pansarvagn tamejfan. Därför lämnar vi bort det.
Ådi ska få komma hem imorgon också. Han är naturligtvis inte riktigt riktig, jag måste byta antingen tändkablar eller tändspole eftersom de tillsammans inte passar. Det är tydligen gamla kablar till nyare spole eller vice versa. Jag vet inte om jag berättade att vi bogserade bort honom igårkväll igen. Det funkade inte att byta fördelare själv, det som skulle vara såååå lätt. Pytt ja! Hur som helst, nu går han, eller IDAG GICK HAN, får väl se vilket humör han är på imorgon.

Scream and shout. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar