måndag 1 mars 2010

Köksfläktsmontering HALLELUJA!

FINALLY!!!!!!!!
Så sitter då köksfläkten ÄNTLIGEN där den ska! Vaknade trött och yr vid tvåtiden, tittade på telefon och såg att snickarn har ringt flera gånger. SHIT! Ringde upp och då var de ungefär fem minuter bort. SHIT IGEN! Slängde på mig kläder, tog en snabb titt i spegeln och såg ett lik. Schysst, ska man skrämma ihjäl dem på fler än ett sätt alltså?! Dit med lite kaffe, plockade undan lite så att de skulle kunna arbeta och så var de här. De var hemskt optimistiska till en början och jag sa att om de får dit den på första försöket så är det bara att erkänna att vi är idioter. Det fick de. INTE!

Efter några försök så erkände de att det här är fan omöjligt utan att såga sönder något. Så det gjorde de. Vinkeljärnen kapades av, vilket vi hade varit inne på men då vi fått stränga order från Kvik om att vi INTE fick kapa något på egen hand var våra händer liksom lite bakbundna.
Ni kanske förstår denna vansinniga konstruktion när till och med snickarna sa saker som:

"Jag tror tamejfan att den här fläkten tillkom under en firmafest. Hundra designers och alla var oense!"

"Man tror att det ska gå och så NÄHÄ......provar igen och tror att det ska gå och så NÄHÄ."

Ja jag kan inte återge i ord riktigt hur snacket gick men jag nästintill låg på golvet helt svettig av skratt! Jag säger då en sak, lika mycket som jag avråder er från att KÖPA köket från Kvik, lika mycker råder jag er till att TA HJÄLP från BOHEMA .

Riktigt trevliga och lättsamma grabbar vilket verkligen behövdes för att hålla humöret uppe med denna fläkt from hell! Dessutom vägrade han laminera bänkskivan på köksön eftersom det inte skulle bli bra så nu ska vi få en ny skiva. JIPPI! Ska fan ha den ursågad, ditmonterad och klar annars jävlar. SÅ nu sitter den där, och idag ska jag steka lite fisk på hällen. Känns ju som ett steg i rätt riktning.

Ska jobba en extranatt inatt. Känns inte riktigt motiverat. Jag är trött, disorienterad och det känns som hela jag, kropp och sinne, är totalt dränerad på kraft. Det här köksbytet har varit riktigt knäckande och varken jag eller Arne har kunnat glädja oss riktigt än. Nej lite vår, värme, sol och medgång så kommer det att ordna till sig.

Funderar på om jag måste lägga om strategin lite inför cykelloppet. Hade ju tänkt följa ett visst schema ett tag framöver men jag inser att jag kommer nog inte kunna göra riktigt så. Måste ju få in lite mer cykelanpassade pass och hur jag ska få med det innan jag kan cykla utomhus vet jag inte riktigt. Får väl dra av lite pass på motionscykeln på gymmet kanske, fast cykla en längre stund känns förbannat tråkigt! Då vill jag hellre ha en sträcka utomhus som jag kan avverka. Tills vidare får det nog bli gym och lite mer löpträning när vädret tillåter. Synd att loppet är redan i början på juni, då har ju snön knappt smält här hemma! Just nu undrar jag vafan jag har gett mig in på men i takt med att snön försvinner så kommer nog motivationen att komma. Hoppas jag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar