torsdag 11 mars 2010

Time for a good laugh!

Ikväll smäller det! Överraskningen jag pratade om för ett tag sen is about to happen! Jag och Arne ska glömma allt köksgnäll, bilgnäll och allt annat som kan jävlas och bara skratta oss igenom ett par timmar. LÖVVLIIII!! Var och såg Betnér sist han var i stan och MY GOD så förbannat bra han är!! Jag ÄLSKAR verkligen hans typ av humor. Drypande sarkasm som bottnar i ett allvar. Han vågar liksom ta ut svängarna, vet att han är bra utan att behöva ta till nödknep som pms, sexskämt eller jämställdhet.
Sen är han förbannat sexig också, det ska jag inte sticka under stol med :) Humor ÄR sexigt no matter what! Det är kanske den bästa egenskapen en människa kan ha. Humor. Humor och självdistans. Ser fram emot en riktigt nice kväll!

Ådi fick nådastöten inatt. Vi mekade sönder honom. Can´t blame him för vad som hände eftersom han faktiskt FUNKADE INNAN vi började pula, peta sticka och dra. Nu står han och vilar på mitt jobb. Ska dra honom till verkstan i helgen. Igen. Jag börjar tro att han trivs bättre där än hemma. Om så är fallet vill jag inte veta!

Fick en tanke som flashade förbi mig förut. Undra hur mycket folk ljuger egentligen? Alltså inte bara om stora saker utan små vardagliga saker. Märker det mer och mer på jobbet till exempel.
"Kan du gå och fixa det här?"
"Självklart!"
Sen får man veta att personen i fråga inte har någon som helst aning om HUR det ska fixas, man provar helt enkelt, funkar det så funkar det och då har ingen fått veta att man faktiskt inte hade en jävla aning från första början.
På DET sättet är det ju BRA att ljuga. Ibland i alla fall. Jag tror att jag måste börja ljuga lite mer på jobbet. Med det menar jag att jag måste stå på mig, tro på mig själv och helt enkelt våga testa. Funkar det så funkar det.
Kom på mig själv i natt med att ljuga lite faktiskt. Det var snack om en hundras på jobbet och jag sa typ att "åååh har du en SÅÅÅÅN hund, de som är såååå fiiiinaaaa". Såhär i efterhand är jag helt säker på att jag egentligen inte har en aning om hur hundrasen ser ut, men för att skapa en connection till personen i fråga så sa jag sådär.

Ja ja små funderingar man har.

Har avverkat 5 km löptur idag också. Steg upp halv ett, yr och lätt förbannad drog jag iväg. Gick rätt bra trots motvind på hemvägen som gjorde att spottloskan jag drog iväg fastnade på jackan och inte på marken. Bra Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar