onsdag 16 mars 2011

Dance God damn it DANCE!

Tick tack tick tack...

Min gårdag såg ut ungefär såhär:
07:20 Vaknade, tänkte ta en löptur. Svinkallt ute så jag kurade ihop i soffan.
10:20 Drog på mig löparpjucksen för en nyckelleverans.
11:20 Dusch och lite mat.
12:00-
15:00 Slappade i solens varma famn, läste lite nyttoträningstips i BODY, såsade runt, fixade middag.
16:00 Drog in till gymmet
18:00 Middag hos goaste Eva.
19:45 SALSA!
21:45 Kom hem och hopp i säng.

Alltså allvarligt. Jag vet inte om jag är en jävla snobb eller idiot eller nåt annat dumt ord som ni kommer på. ALLA måste få göra det de själva tycker är roligt, livsbejakande, U name it. ALLA måste få dansa....bara de inte gör det med MIG!
Igår var jag så sjukt sugen på att dansa salsa så jag tänkte att äh jag drar in och svänger höfterna trots att det är medelklassen och inte avancerade. Har ju sagt förut att jag inte ska gå på medel mer bara för att de snubbar som går där...ja jag återkommer till detta alldeles strax men låt oss leka med tanken att de inte riktigt är där quite just yet! Igår tänkte jag som så att jag får ju faktiskt dansa med några ess och bara att få göra det i pausen är helt klart värt resten!

Jaha vad händer då? För det första så finns ingen av rockarmsessen att skåda nånstans. Tittar mig omkring och tänker "Jamen greeat this is going right down the drain", meeen jag kavlar upp ärmarna och ger mig in i striden. Striden om den rätta takten och den rätta känslan. Nowhere to be found!
Alltså det GÅR INTE att vara kille, den som ska bestämma, och be om ursäkt när man dansar!! Det går heller inte att inte äga en taktkänsla, inte ens om den är väldigt speciell och säregen. Man måste helt enkelt följa någon slags manual och kan man inte läsa den så snälla, låt någon som kan göra det istället.

Jag vet att jag låter som en idiot just nu för själv är jag fullt medveten om att jag inte är någon salsaprinsessa bara för att jag råkar ha lätt att följa, fatta och äger en taktkänsla som gör att jag inte behöver räkna EN TVÅ TREEE FEM SEX SJUUUU hela tiden! Jag vet att det inte ser perfekt ut, att jag inte kan alla rörelser till punkt och pricka, att det finns sju miljoner andra tjejer som gör detta på en grisblink utan att tappa bort sig en enda gång och bara ser jävligt sexiga ut.

JAG VET DET!

Men jag vet även att jag hela tiden förbättras. Det känns mer och mer naturligt och jag kan slappna av på ett helt annat sätt, lyssna på musiken och bara dansa.

När jag dansar vill jag dansa med en kille som vet vad han gör. Han ska bara suga tag i mig och bestämt visa vart vi är på väg nånstans. Haha det här låter som att jag förklarar något heeeelt annat men kom igen, det är fortfarande dans vi snackar!! Jag måste ju känna och förstå vart killen vill ha mig, ska jag snurra hit eller dit, gå till eller ifrån osv. Detta gäller ju i all sorts dans. Säger som en fin vän till mig: "Om det inte går bra så är det alltid killens fel Det är han som för." Håller väl med till viss del, men visst fan kan det lätt bero på MIG om det går dåligt i salsan och jag dansar med en riktigt bra kille, that´s for sure! Jag snurrar också in mig, gör fel, hamnar på fel fot osv....och let´s face it, det är INTE alltid killens fel :)

En gång brast det för mig. Jag var liksom snäll och dansade stegen bara för att jag visste hur vi skulle dansa. Killen i fråga hängde mest bara med. Till slut blev jag less, stannade upp och sa : "Vad är det du vill att jag ska göra?!" Stackarn såg ut som att han ville springa hem och gråta! Då kände jag mig lite elak.....

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta. En del av mig tycker ju självklart att alla har rätt att göra det som själva gör dem lyckliga. Men jag vet inte, om jag kände att jag inte hade någon som helst framtid inom..tjaa låt oss säga det konstnärliga ämnet.....Om jag målade samma bild tusen gånger och alla blev lika jävla värdelösa så skulle jag nog försöka hitta något annat som gör mig lycklig. Fast å andra sidan, det kanske inte är just BILDEN som blir viktig, det kanske bara är att GÖRA det. Jag vet ju egentligen inte orsaken till varför vissa går på salsa. Det kan ju vara att försöka öppna sig, ta kontakt med folk, hitta en partner eller bara göra något helt på egen hand. Som en kurs i självutveckling. Och då ska väl inte jag vara den som ska stoppa dem!

Nä jag skriver dubbelmoral så det skriker om det nu. "Det är okej så länge du inte gör det med mig". Fy fan..det här inlägget tycker jag inte riktigt om......Jag hatar när jag själv påpekar det fula inom mig. Men nu är det sagt i alla fall. Jag får väl hoppa på en kurs i tolerans, öppna ditt hjärta för alla eller nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar