onsdag 23 mars 2011

Feels like I´m having a.....

...hangover!

Sista natten för den här perioden står och väntar. Man kan ju tycka att jag borde SOVA fortfarande med tanke på att jag borde vänt dygnet rätt men fel, men icke! Vaknade halv tolv, försökte somna om men en timme senare insåg jag att det är ingen mening. Can´t do it captain! I just can´t!
Så nu sitter jag här och känner mig som om jag har väldens fetaste baksmälla. Huvudet dunkar, jag mår illa, hjärtat rusar i 360 och det känns som om jag har en grym ångest. Panikångest, hur känns det?

Så det blir ingen träning för mig idag. At all! Tänker bara ligga här i soffan och tycka lite lagom synd om mig, försöka sova lite till hur det nu ska gå.

Det märks att folk börjar vakna till liv, krypa ur sina vinterpälsar och sakta men säkert resa sig efter den här grymma vintern. Det märks på så sätt att Malins "feelgood-linje" inte är lika trafikerad för tillfället. Det känns ofta som att jag är lite Ceasar, ni vet "Mannen som kan tala med hundar". Jag fixar de här herrelösa hundarna och skapar en balans i deras liv. For the moment. Tills de inte behöver fixas längre och klarar sig själva.
På ett sätt har jag ett grymt problem med detta då jag vet att nothing last forever och när jag vet det före alla andra så tar det liksom udden av det roliga.
Å andra sidan gillar jag det. Jag tycker om att göra de jag tycker om glada, och om jag kan vara den som suddar bort gråzonen och slänger dit lite färg så why not? Även om det bara är för stunden.

Haha jag skapar en balans åt andra men själv har jag väldigt svårt att hitta den för min egen del. Eftersom jag är en känslomänniska och ofta gör innan jag tänker så kastas jag runt som en studsboll, ligger aldrig stilla utan är i rörelse konstant.
Förvisso gäller ju regeln "utnyttja och bli utnyttjad", if you see what I mean. Det är ju även så att de människor jag lyckas få att le en stund, det är ju även de som får MIG att le every day of the week. Och jag gör det så gärna, igen och igen och igen och igen för det ger såååååå mycket tillbaka! Mitt "problem" är väl bara att få det att hålla ihop i längden. Jag hatar att förlora något som får en att må bra. Så ni där ute som får mig att må bra.......

....don´t leave!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar