måndag 14 mars 2011

Träningsinsikt

To fear, to face and to concour....

Idag har jag kommit till en skön insikt vad gällande min träning. Har varit RÄTT stressad över det här med Fitness Five. Resultaten har inte kommit i den galopperande takt som jag helst skulle se dem komma rusande och istället för att glädjas åt att jag faktiskt gör framsteg ser jag bara det negativa och missar glädjen.

I helgen såg jag dessutom att ingen deltävling kommer gå i Sundsvall, samt att de är två månader tidigare än ifjol. Detta innebär att jag har väldigt svårt att se mig delta i år då jag är långt ifrån de resultat jag borde ha och tiden är alldeles för knapp för att hinna med.

WHICH MEANS!
Att jag detta år inte kommer ställa upp i just Fitness Five. Det är jäkligt tråkigt men känns ändå som ett skönt beslut. Däremot kanske jag ställer upp i någon annan tävling senare i år. Det finns ju fler tävlingar än Fitness Five och det ska bli sjukt skoj att motivera mig till dessa!
Detta år ska jag istället fokusera på att lära mig mer om träning och kost. Jag har världens bästa draghjälp i min finfina guru så det vore väl fan om jag inte skulle göra några framsteg?! Planen är att träna lite mer frekvent med honom, lära mig bra grundövningar och tänket, så jag kan lägga upp min träning bättre.

Det fina med det hela är att jag, som har jordens största prestationsångest och vanligtvis borde tycka att jag nu är värdelös som inte kan ställa upp som jag sagt, istället tycker att det är ett skönt och klokt beslut, Jag har ingen som helst ångest över att banga ur. Det finns ju som sagt en HEL DEL andra tävlingar att delta i, och det ska bli kul att starta denna resa på riktigt.

Så här är jag just nu. Veckan kommer bli en grym kickstart på mitt vår-jag. Träningen ska styras upp och cardion ska shapeas upp och läggas lite fokus på. Längtar tills snön försvunnit så jag kan köra lite mer backintervaller, tänkte testa Sidsjö slalombacke nån gång emellanåt. Lär ju ge bra bit i flåset!

Annars flyter det på. Imorgon är min lediga dag denna vecka. Ska firas med träning, sol och skönt häng med mig själv. Eller? Feel free to join me!!

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt! Satsa och va med nästa år istället då lär du ju ha kommit jääävligt långt, kanske t o m tar hem allting då! GO MALIN!

    SvaraRadera
  2. Ååååhhh tack så mycket gumman!! Det värmer att höra och visst, jag ska göra mitt bästa för att knäcka hihi! Kram på dig!

    SvaraRadera