fredag 11 mars 2011

VIll se insidan av mina ögonlock!



......Bara jävligt TRÖTT!

Har börjat fundera mer och mer över hur skiftarbete påverkar min kropp, träning och ja hela mitt liv egentligen. Förr funderade jag aldrig över det. Det gick ju skitbra att jobba 06:00-18:00, dra iväg och stå i baren fram till 02:00, hem, sova och göra samma sak igen.
Det är INTE ett alternativ nuförtiden. Man har blivit äldre tydligen. Äldre men kanske lite klokare får man hoppas.
Finns en intressant artikel i BODY om just sömn, den ska jag lusläsa senare. Om jag törs, för jag känner att det här med att jobba skift och vända på dygnet inte rimmar speciellt bra med träningen. Återkommer med detta ämne lite mer utförligt senare.

Somnade strax före åtta och vaknade strax efter tolv. Då hade jag även vaknat en gång tidigare och tvingat mig att somna om. Klev upp och landade ute på altan i en solstol, tänkte "I ain´t doin´this nomore!"
Arne kom hem tidigare och började riva ut allt i ett av rummen. Själv orkade jag inte ens resa mig. Kroppen sa "NEJ NEJ NEEEEEEEJ jag vill SOOOOVA!" Vilket jag också mirakulöst lyckades göra i soffan! Sov drygt en timme och efter det känner jag mig som en helt ny Malin. Mjaa i alla fall en något piggare variant än nyss. Få se hur denna natt kommer arta sig på jobbet. Tar jag mig ut i anläggningen eller hamnar jag som en padda i en stol?

Har sett delar av en svinigt bra film också, "Hurricane". Handlar om en man som får sitta drygt 20 år i fängelse för ett brott han inte begått. Ni har säkert stenkoll på detta, att det är en sann historia osv osv. Jag har inte sett den tidigare men hört talas om liknande fall.
Sådana här typer av filmer är ruskigt bra för min "Anger Management". Blir alltid lika förbluffad över tankens kraft och det får mig att skämmas riktigt mycket över hur jag själv reagerar över småsaker.
Idag ska jag tänka att det var jävligt bra att jag vaknade tidigt så jag lyckdes se lite av solens gosiga strålar, att jag har haft en skön träningsfri vecka, (ofrivillig dock meeen så ska jag inte tänka just nu) och att Ådi har betett sig rumsrent i flera dagar. It´s those little things :)

Nu är det bara att överleva helgen. Siktar på en rejäl nystart på måndag med ny energi, härliga morgonpromenader(som jag nu måste ta mig i kragen och börja med), skönt gymhäng och massa massa annat roligt!

Vad gör NI i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar