onsdag 2 mars 2011

Tutt-expert sökes!



Titta på bilden nedan.......Vad ser ni?


Ni ser säkert en helt vanlig tröja, right? MEN VAD VAD VAD är det som flugit och sulat fast sig på AXLARNA???? En SKINNBIT! Nej TVÅ skinnbitar! Varför i helvete måste de förstöra plaggen på detta vis? Eller är det jag som är totalt efterbliven och modeförstörd. Alltså förstörd på det sättet att jag inte begriper vad som är hot and what´s not? Förmodligen är det så men då är jag fanimej gärna lyckligt ovetandes detta. Ni finner mig ICKE på stan i något liknande! Skinn har man på näsan eller när man åker hoj. BASTA! Ja man KAN ha skinnbrallor annars också, det ska jag faktiskt erkänna. Jag hade ju det, kind of, i fredags hehe!

Imorse kom jag till jobbet och fick i stort sett vända. Ska jobba natt då det är sjuklingar på det skiftet. Jag gillar att vara vaken på nätterna, problemet är att det kommer vara skitsvårt att klara av det då jag inte sovit speciellt mycket idag.

Drog iväg en sväng till Birsta för att spana runt lite. NO GOOD LUCK där inte! Jag ska berätta för det manliga könet att det är fan inte lätt att handla vissa saker när man är tjej. BH-ar till exempel. Varför i helvete har vi "belönats" med ungefär 314 miljoner olika sorter där ingen egentligen är den storlek som anges?? Jag har väl ingen problemkropp med typ skogshuggarhydda eller puckelrygg så jag BORDE väl hitta EN JÄVEL som passar? NÄ! NÄ IGEN! Förr hade jag problemet att jag hittade ingen i en vanlig affär som typ H&M eller dylikt då alla var FÖR SMÅ. Men nu, nu är det knappast det som är problemet......so what is then? Jag hämtar kanske fem stycken, olika sorter och naturligtvis har jag garderat mig så att alla är lite olika storlekar. Det är BARA DET att när jag väl provat dem alla så är alla FEL storlek! Den storlek som borde vara fel stämmer, men bara till viss del, och då finns det såklart ingen annan storlek kvar.

Fy fan, man borde kunna bli expert på detta, typ som det finns sommelier på en restaurang, ni vet den där vinexperten som berättar att man bara MÅSTE ha det där vinet till grodlåret.....Mja. Sure thing att det ska finnas "experter" på utvalda butiker men vad fan hjälper det när man sen kanske går in i en annan butik, glad i hågen för att nu jävlar har man iaf rätt storlek utpekad för sig, OCH SÅ ÄR DET ÄNDÅ INTE RÄTT???

Äh skit detsamma, vad är en bal på slottet liksom? I go nude, det är väl det enda rätta!

1 kommentar:

  1. Åh va du har ju samma problem men kläder som mig hör jag! Hittar inte något som passar och när man gör ett impulsköpt så ångrar man sig likt förbannat när man kommer hem. Tycker precis som dig att dom där skinnbitarna inte ska sitta på en sån där baströja. Knepigt mode helt klart! Och Bh-ar är tame fan lika svårt att köpa som ett par jeans...beroende på modell, affär och allt det där så kan det diffa 1-2 storlekar. Undra om dom har fel på ögonen dom som tillverkar underkläderna?!

    Good luck at work!

    SvaraRadera