tisdag 8 mars 2011


Snuvig i skinnpaj!



Japp, ungefär sådär känner jag mig idag. Inte fullt lika SÖT märkte jag när jag tittade mig i spegeln på IKEA och såg två rödögda små klot som förvirrat försökte fästa blicken på någon fast substans, samt ett märkligt rött STOPPLJUS som befann sig i min näsregion. MEN SWEET!
Sweet var det däremot att IDAG var första dagen som jag dissade vinterjackan och gled ut genom dörren ikväll min älskade skinnjacka! NU ÄR DET VÅR kära vänner! Tänker inte tillägga att jag hade vinterhalsduken och vantar också.....det känns onödigt!

Alla planer som gick ut på att jag och mitt ego skulle få en sweet eftermiddag dog liksom ut och tur var väl det för jag vet inte om det är så passande att Rudolf med röda mulen glider runt såhär i vårtider!

Så nu sitter jag här. I soffan. All alone. Ska fortsätta mata min alkisådra och ta mig en skaplig whisky i all enkelhet. För att hjälpa den på traven ned genom strupen (då jag inte är skitförtjust i whisky) tänker jag vräka på Kings Of Leon på stereon och dansa som en galning i vardagsrummet. R U gonna be here and watch the madness? Nä I don´t think so men det vore en skön tanke, alla mina 40 bloggläsare stormar ytterdörren för att få sig en kik haha! Ni får gärna sprida detta vidare, då kanske jag kan fördubbla min nobla läsarskara :)

Igår var ett riktigt lågvattenmärke vad gäller mina blogginlägg. Jag kände riktigt hur ryggsäcken blev tyngre och tyngre ju mer jag funderade och skrev. Fast det är bra skit det där, att få skriva och sätta ord på det jag tänker. Kind of like it. A lot!

Men nu är våren verkligen verkligen på ingång och jag känner hur min hjärna sakta börjar tina fram. Det finns rätt många idéer som ploppar upp, lika snabbt som isen smälter och rinner längs asfalten glider de upp och svämmar över inuti mig. Känns också bra!
Bara jag blir av med min förkylning så ska det sättas fart med både träning, personlig utveckling och lite tid för att göra njutbara saker. Det är väl det vi är här för! Eller?

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra (läsa) att du är back on track again efter gårdagens inlägg! Men du, illa det med förkylningen men det är klart, whiskey är ju (nästan) aldrig fel, med eller utan Kings of Leon!

    Vi kan härmed bekräfta att våren är här, du kör med skinnpaj och mina boots har intagit hallen från vinterdvalan!

    Förresten, Stensjön.....hum.... kan det vara stället i Jämtland, strax innan Bräcke, fast längre söderut, om man åker E14 tro? I så fall har jag varit där i början av 2000-talet och jag tror nästan att du/ni landade den fina öring jag tappade där den gången! :-)

    Oh well, det får vi väl reda ut vad det lider!

    //Fredrik

    SvaraRadera
  2. Vi ska absolut reda ut det där men ja, jag tror att det är samma ställe åtminstone :)
    Är bättre nu så imorgon ska jag nog dra av ett lättare pass på gymmet I HOPE!

    Btw så går det även att skicka mail till mig på malin.sjokvist@hotmail.com

    Have a nice one grabben!

    SvaraRadera