fredag 25 mars 2011

Ibland skulle man behöva....

..en protabel mamma!
Och då menar jag inte en mamma som mammor ibland brukar vara, dvs nyfiken, frågvis,krävande och tjatig. Nej jag menar en sån mamma som, när man är sjuk vilket jag nu har varit, baddar ens febriga panna, hämtar kall cola med is, sjunger små sånger så att man tryggt somnar, slår på Astrid Lindgren-sagoband så att man inte ska uttråkas till döds, ja såna saker.

Jag har haft många kontroverser med min mamma under min tid här på jorden men säga vad man vill, ta hand om mig när jag var sjuk det var hon outstanding på.
Okej, jag kanske inte var hennes största fan när jag hade 42 graders feber och hon slängde iskalla handdukar på mig för att få ned febern. Inte heller var hon speciellt omtyckt när jag hade ögoninflammation och pappa höll fast mig i ett järngrepp medans hon grävde ur vax ur ögonen med en sked för att kunna peta dit salvan.
Men aldrig, aldrig har jag hört henne klaga! Hon har alltid satt oss först och det är för mig, som kan vara rätt jävla ego ibland höhö, en enorm bedrift.

Så jag har varit sjuk som ni kanske förstår. Kände det i onsdags att nää jag ska nog inte jobba. Hade 39 graders feber vilket tog beslutet åt mig: Jag stannar hemma inatt!
Sov mig igenom gårdagen i soffan. Får alltid så förbannat ont i skallen, ovanför vänstra ögat, när jag är sjuk och blodådern jag har där är alldeles spänd och jag kan nästan nästan spela Calle Schewens vals på den. Jaja ha lite fantasi and bare with me ok?
Soffan blev till slut obekväm, jag kunde inte titta på tv, inte surfa och än mindre gå omkring. Höll på att börja tugga på tv-dosan av tristess!

Googlade faktiskt mig fram till hur i helvete vindarna kommer till. Det beror på skillnaderna i atmosfärstrycket kan jag meddela den del av befolkningen som inte hade koll på det! Däremot blåste det tydligen mest i nov-dec i Sverige......IS THAT SO?? Vad fan är det för månad NU då??

Måste googla mig fram till en annan sak också. När man är sjuk stiger ju pulsen, min måste ha varit på 180 konstant i ett dygn. Är det då någon skillnad motför om jag skulle ha motionerat mig fram till denna puls? Påverkas kroppen negativt, alltså känner den av att den här typen av pulshöjning INTE är av en bra sak utan att något inte står rätt till i kroppen? I don´t know men jag ska ta reda på det.

Idag är det fredag och jag känner mig som en nyfödd. Ja inte skrynklig, förvirrad och hungrig kanske vilket jag antar att man känner sig som nykläckt. Nej jag känner mig pigg, fräsch (snart i alla fall när jag har duschat haha) och redo att ta tag i saker på nytt.
Väntar på världens bästa bror som ska komma och sällskapa mig idag. Jag tänkte eventuellt, om han orkar, dra med honom på laptop-spaning. Efter det tänkte jag handla lite mat så att jag kan bjuda på våfflor vilket har varit min plan hela veckan.

Ser inte fram emot helgen at all måste jag säga. Borde varit ledig så att jag kunde vila upp mig men istället sak det saftas till med två 12h-pass och eventuellt en salsafest däremellan. Får se hur det blir med den senare biten men jag är ju sugen såklart!

Nu ska jag ta mig en välkomnande dusch, om vi har varmvatten vill säga vilket jag verkligen hoppas på!

Ha en mysig våffeldagsfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar