onsdag 22 februari 2012

Hej jag heter Malin.....

....och jag har missat årets hittills finaste dag!
Japp sånt är livet när man jobbar natt Inte för att jag egentligen kan skylla på att jag sov bort den då jag vaknade klockan ett men eftersom jag inte ens drog upp persiennerna för att kolla så missade jag what all the fuzz´s about! Märkte det dock när jag knallade ned till gymmet. Var nära att vända om och ta en promenad i solen istället men principfast som jag är gjorde jag inte det.

Idag på gymmet såg jag en överviktig tjej i ett vitt tight linne, och jag blev så jävla glad!! Det HADE kunnat se rent ut överjävligt ut,  jag menar vitt är ju inte en smickrande färg rent allmänt, inte nånstans, men hennes kroppsspråk......Hon såg jävligt tillfreds ut, log, gick runt och testade maskinerna utan någon som helst antydan till att vilja gömma sig på något sätt. Nu menar jag inte att alla som är överviktiga vill gömma sig, jag menar bara att när någon som inte varit i ett gym förut kommer dit så är kaxig inte ett ord jag skulle välja för att beskriva situationen. Jag menar inte heller att jag drar slutsatsen att bara för att hon var lite rund så har hon aldrig satt sin fot i en träningslokal, men jag HÖRDE när de pratade att så var fallet!

Kontentan av det hela är att jag imponeras av människor som vågar vara nyfikna, ödmjuka, öppna och som bjuder på sig själva när de kommer till nya situationer utan att skämmas på något vis. Sån är jag IBLAND, men jag önskar jag kunde vara det jämt!

Sitter och väntar på lite leverans. Antingen får jag själv gå och hämta den eller så blir den levererad till min dörr. Vore skönt med det senare!

Efter det blir det .......


Tycker verkligen att ni ska gå om ni är lediga!! Det är en viktig händelse för Sundsvalls musikstuderande. Gemenskapen mellan elever och lärare är grym, man repar och repar tills man blir alldeles tom i skallen, man blir sjukt trött på att både höra låtarna och se de där förbannade noterna framför sig. Men när det väl är över så saknar man det något oerhört! Det brukar vanligtvis hållas en hög standard på showen, det är ingen skolmusikal från femte klass.
Det var ungefär 10-11 år sedan jag själv satt där i kompbandet och spelade, så nu tänkte jag gotta ned mig i passagerarsätet och bara njuta av lite schysst musik och en grymt bra show!

Sen väntar nattjobb igen, the last one for a while......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar