torsdag 16 februari 2012

Stolt och lycklig tjej!

Och då är det inte över mina egna prestationer, no no! Eller jooo på sätt och vis haha då jag har fått en soffpotatis att göra "pärmos" av sina förslappade muskler! :)
Har nämligen gjort ett enkelt hemmaträningsschema till Therese som hon kommer följa slaviskt i vinter/vår. Resultatet kommer bli en grymt fit tjej som snart är redo att hänga med, löpandes upp och ned för backarna. Hihi ja vi får väl se om just DET blir hennes grej, men jag blir så himla glad när jag kan hjälpa till och göra någon skillnad genom det jag tycker är roligt! Får mig verkligen att känna att sommarens satsning är helt rätt och jag längtar!!

Satsningar ja...har lite mer att fundera över där.
Ska jag ställa upp i Tammerpokalen eller inte? Jag vet, eller just nu känner jag så i alla fall, att det inte riktigt är min grej alls, det här med att tävla genom enbart det man kan SE, inte det man GÖR! Jag vill använda min kropp, känns blodsmaken i munnen och halsen dra ihop sig när man andas. Kan man prestera då, ja då jävlar är man på topp!

Missförstå mig rätt, jag är jävligt imponerad över de som tävlar i bodyfitness/bodybuilding osv, men det är ingenting som jag eftersträvar.

Ändå lockar utmaningen. Jag ska sätta mig och skissa på något slags matschema. Har ingen sådär riktig koll på hur det ska se ut, jo kalorimässigt vet jag ungefär var jag borde ligga, men inte hur en procentuell fördelning av protein, fett och kolhydrater bör se ut för maximalt resultat. Ett hum men inget konkret. Det kanske får bli ett test, men jag vill ju gärna gå all in när jag väl gör något!

Om 46 timmar ska jag casha in mitt allahjärtansdagsfirande! Det är otroligt hur man kan längta efter någon så mycket!! Det är så skinnet vrider sig och hjärtat liksom håller andan. Som ren tortyr fast ändå jäkligt skön känsla......mmmmm jag kommer ha en outstanding helg och när jag sover kommer jag känna mig såhär.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar