tisdag 28 februari 2012

Vad lyssnar ni på?




Jag som tränar något nästan varje dag, borde väl rimligt sett ha bästa kollen på vilken träning som passar till vilken musik. Men ICKE!! Okej, olika musik passar ju för olika männiksor såklart. En del kanske älskar dansband i lurarna när de pressar sig uppför en 90-gradersbacke, medans andra bara måste ha hårdaste hårdrock. Så den grejen hajar jag, att det är olika. Problemet för MIG är att jag har världens sämsta fantasi!

När jag var liten visste jag allt om det senaste senaste. Jag tapeade Trax (japp jag är såpass gammal), spelade av musiklistor som gick på tvn genom att hålla kassettspelaren bredvid tv:n. Kasst ljud I know, men vad gjorde man inte när man inte kunde köpa allt man ville ha? Jag hade koll helt enkelt.
Nu har jag ingen koll över huvudtaget. Utbudet är så vansinnigt stort att jag inte orkar hålla reda på allt. Spotify har blivit som en utopi, en idealisk musikvärld, där man kan göra i stort sett vad som helst. Mitt problem är att det blir för mycket! Jag hittar ingenting när det inte finns någon guide.




Om det är så, ja då är jag nog inte mycket haha! Jag slogs av tanken att "ja just ja, LOK var ju ett hårt band i början av 2000-talet", och nu har jag spelat dem de senaste gångerna jag har varit ute på löptur. Nu blir jag ju såklart lite less av att lyssna på samma och samma, så oftast slår jag igång "What´s new" varenda gång jag ska lira Spotify. Jag orkar inte göra en låtlista för jag vet inte vilka låtar jag ska stoppa in.

Hemma hos mamma och pappa ligger alla mina kassettband i en låda. Ibland brukar jag sätta mig med bandspelaren (japp jag har en sådan hemma hos dem) och ha en nostalgistund. Då spelar jag, minns, sjunger och känner....jag kan verkligen känna känslorna jag kände som 14-åring, och se bilderna runt omkring. Det är helande på fler än ett sätt. Inte för att jag hade en direkt dålig tonårstid, det var bara det att jag hela tiden längtade någon annanstans. Det gör jag inte längre. I am right where I belong och jag är glad för den jag blev, de jag omger mig med och hur livet har ringlat sig fram.

Men åter till mitt musikdilemma.

VAD LYSNAR NI PÅ NÄR NI TRÄNAR????

Hjälp mottages gärna! Inga tips kan vara för få eller dåliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar