onsdag 22 april 2009

05.30 med milen framför mig

Jojomänsan, ni som inte tror det får vara ovissa men halv sex i morse tog jag mig en springtur på en mil, 55 min tog det inklusive lätt stretching efter halva sträckan plus att jag hann med att pussa Arne hej då längs vägen. Kände mig himskans nöjd efteråt måste jag säga och strö salt i såren för er som, när träningsnerven ger sig till känna, vänder sig ett halvt varv till i soffan och tänker "imorgon imorgon". DET är inte helt fel det heller, gud nej jag önskar jag kunde sålla mig till det gänget allt som ofta men det är tyvärr inget alternativ just nu. Tyck inte heller synd om mig eller imponeras att jag orkar kliva upp den tiden för att träna, det är något som jag väljer att göra. Det är ett helvete när klockan ringer, det är ungefär då jag tror att jag faktiskt är sjuk i huvudet men när jag väl kommer ut så är det otroligt skönt. Det känns som om jag är den enda människan på jorden, jag och naturen, eventuellt några rådjur eller ekorre, inga bilar eller människor som stör. Sen har jag hela dagen på mig att softa och DET är inte så tokigt!

Shoppingdjävulen slog klorna i mig idag när jag väntade på att Sara skulle komma ut och umgås med mig på Birsta. Handlade lite tshirts, en BH då mina tydligen blivit för stora (det är då väl fan att det ska ta på FEL ställe hmpf) och ett par byxor. Eller, byxor och byxor, vad ska jag kalla det för.....det är jeansleggings alltås, försökte hitta en bild på dem men icke! Skulle först köpa ett par tighta blå jeans, alltså tighta hela vägen ner. Hittade ett par som kostade 600 spänn men när jag gick runt runt med dem i butiken kom det en säljade som ropade "ALLTSÅ DU BARA MÅÅÅÅÅSTE PROVA DE HÄÄÄR INNAN DE TAR SLUUUUUUUT DE ÄR SKIIIITSNYYGGAAAA!!!" Så sagt och gjort. Kan dock inte påstå att det var speciellt enkelt för hur smala ben jag än får kommer ALLTID mina fotbollsvader vara i vägen, be sure of it! Jag slet och jag drooooog och när jag väl fått på mig dem säger expediten "Men du ska nog ha en storlek mindre i alla fall". WHAT?? tänkte jag, e du goo ällä? Men vafan, redan svettig som efter ett helt gympass kunde jag ju inte neka utmaningen så jag gav mig i kast med, dels att få AV mig de jag redan hade på och sen PÅ med de andra. Slet av naglar i ivern att inte stå med rumpan bar vid stängningsdax och sagt och gjort, gled ut med de mindre paren efter att de lovat att OM de inte går ut sig så får jag ringa så hänger de undan ett annat par. Ska väl till med blodstopp eller nåt innan den här sagan är slut. Gjorde dock ett kap eftersom de här bara kostade 260 spänn så för att släta över det hela kan jag väl säga att jag "sparade" 340 kr då :)
Undrar också om alla expediter har fått hybris av lågkonjunkturen i landet. Hann inte mer än in i en provhytt så kom de störtandes och undrade om det gick bra. Hold your horses madame! Måste väl få av mig de gamla först, jösses! Men men ibland är det ju bra att de är på hugget.

Nu har jag inte tid med det här längre, måste gå och svida på mig byxorna och tööööja tööööööja. Kanske ska sova med dem inatt?

2 kommentarer:

  1. Shit vilken järnvilja det är på dig på morgonen.. tänk att springa milen innan fåglarna hunnit fått fjäderna på sig. Bra jobbat tycker jag! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja nog är du lite galen allt, men jag är superstolt över dig!!!!!
    Love you!
    Kram

    SvaraRadera