lördag 18 april 2009

Lördagen i bilder

Klockan ringde 05.40 och 06.15 var vi på väg ut genom dörren. Göran, Arnes pappa var nämligen hemskt sugen på att angla och det ska man tydligen göra hutlöst tidigt på en lördagsmorron :)


Oförskämt pigg med tanke på tiden va?



Känns tryggt men en karl som har kompisar i skogen ifall man går vilse. Mössorna går dessutom att införskaffa via diverse mellanhänder och lite avkrokar hit och dit på initiativ av en stenskön snubbe vid namn Thomas Eriksson eller Håkki som vissa kanske känner honom som.


Time to go med lite mer last än behövligt.



Om inte det här är världens coolaste svärfar så far ända in i baljan!! :) Han är som Bybergets egen Crocodile Dundee!


Arne fick inte plats på Rolls Roysen så han tolkade på sparken.



Mer smickrande bilder har ju tagits och ja den där påpälsade paddan i kärran är JAG! Blåste snorkallt så man tager vad man haver.


Två av mina tre större fångster för dagen. Nån måste ju fixa krubbet också!



Om jag bara kunde lära mig att stänga truten så att annat än mina framtänder får framträda :)



Dagen avslutades med en bastu och grillat kött...AAAHHH SEEEMESTER!!!!!



Ja det var vår lördag det, kunde varit sämre va? Nåt som gått bra mycket sämre idag är min kosthållning. Kände att det inte var läge att dra ramsan om vad jag håller på med när det första jag hör så fort jag klivit innanför dörren är "Blir du bara magrare och magrare du?!" :) Väl menat såklart meeeeen jag kände att idag just idag tummar jag på mina regler en smula.....som visade sig bli REJÄLT!! Jag har nog smällt i mig mer kolhydrater idag än gemensamt för hela tiden jag hållit mig ifrån dem. Det var grillkorv med bröd, tekaka med ägg (ägg var ju visserligen bra), vitlöksbröd till förrätt och när jag ändå var i farten silade jag i mig lite lösgodis också. Inte mycket men ändå. Kunde dock samla pluspoäng genom att slingra mig ur potatisgratängen och blåbärsbakelse så jag är RÄTT nöjd ändå. Imorgon återgår allt till det "normala" igen. Har haft en toppenhelg so far så jag är inte missnöjd på något sätt alls, tycker dessutom att jag med gott samvete kunde ramla dit lite när jag är så förbannat korrekt i övrigt. Yeah!
Imorgon startar dagen men en mils promenad, sen blir det frukost och sen återstår det att se vad dagen har att erbjuda. Hoppas på fint väder men det ryktas om att den polletten förbrukades idag.

1 kommentar:

  1. Ja du e jätteduktig, du stärkte precis min självkänska genom att fuska du me´. Är inte bara jag då, skillnaden är att jag fuskar varje helg. :-D
    Skönt med en skön helg. Själv var vi i staden o umgicks.
    kram

    SvaraRadera