onsdag 15 april 2009

Positivitet sätter en dörr på glänt

Var SÅÅÅÅÅ nära imorse att ringa min PT och säga att nähääee du idag ställer jag in, min hals och näsa är kaputt och jag orkar inte med nån föreläsning just nu. Men så tänkte jag om och bestämde mig ändå för att pallra mig dit. Var lite rädd att han skulle dra igång nån maxpulstesthistoria och det hade nog inte kroppen klarat idag men det visade sig att den här gången (som nu är den sista) var sjuuukt skoj!!!! Jag hade ju mailat lite frågor och funderingar till honom som vi först gick igenom. Fick veta detta:


  • min kosthållning är typ uberbäst, så bra att INGEN normalt funtad människa håller den nån längre stund. Jippe jag är inte ute och cyklar trots allt :)



  • Han såg redan en skillnad på min kropp trots att jag inte ens kommit igång med styrketräningen än. Skönt, då jag inte ser det själv är det bra att veta att det ändå händer grejer.



  • Jag FÅR såklart njuta av livet och mat, viktigast är, att när jag snedsteppat lite, snabbt kommer tillbaka till grundposition igen. Kan ju förstås försvåra processen nu när jag vet att jag inte behöver vara så stenhård, hmm...



  • Jag ska köra en träning i form av en dag styrka, en dag löpning, en dag högintensitetsträning, vila och sen börjar allt om igen. MINST en vilodag i veckan.

Så vad tror jag nu då, fixar jag detta? Jag hoppas det! Skönt är att jag inte behöver tänka att jag ska smeta in allt på en vecka utan istället se det som "idag gör jag det här, imorgon kanske det och sen vilar jag en dag" osv. Högintensitetsträningen var GRYMT SKOJ!! Hade ju inte varit helt fel med någon att träna den MED men vad gör man. Så om ni vill få ett gott skratt kan ni ju sporadiskt bege er till mitt gym och se en syn för gudarna när jag flåsar runt runt i lokalen slaviskt under tidens tickande på jakt efter en ny sporrande övning som ska försöka slita hjärtat ur kroppen på mig :)


Ligger redan i lä ser jag....



SÅHÄR kommer jag ju såklart att KÄNNA mig



Men antar att den syn ANDRA kommer se mer liknar denna:


Det är inte lätt när det är svårt gott folk :) Tänkte på det, när man hittar bilder såhär på google, visst måste man härleda till varifrån man tagit den? Det har ju inte jag gjort som synes, vem har koll? Och hur gör man?

Nu ska jag fixa lite kaffe, känna mig nöjd och glad över dagen, laga mat och sen bege mig på information om hur jag ska deklarera. Satan vad VUXEN jag känner mig!! Egentligen är det mamma som varit på mig soooom en igel att jag MÅSTE gå på det här så jag törs inte annat än att rulla dit! Återkommer om de enorma summor jag kan fiffla bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar