lördag 11 april 2009

Ledigt?? Ajj dånt tink såå!!

Nähääe då! Här lämnar man solen och beger sig till ansvaret i detta gråa surhål. Allvarligt talat, vad är det för FEL på mr Weather på dessa breddgrader?? Inte för att jag ska klaga, det är ju skit detsamma om det haglar småspik eller inte när jag ändå bara ska jobba men man ställer sig ju tveksam till att det ska finnas en chans till solsken när jag väl blir ledig! Sju mil västerut har det varit strålande solsken och klarblå himmel....HELA DAGEN! Kärebror var så snäll att skicka ett mms på hur han vräker sig i solen på altan medans jag vältrar mig i självömkan på jobbet. Suck! Finns det nån rättvisa här i världen ska JAG minsann ha SOL SOL SOOOL på min kjol de kommande veckorna. BASTA!

Är lite cranky också för att jag inte hinner med någon som helst träning i helgen, jobbar man 12-timmars finns det inte så värst mycket tid över no matter what min PT än säger! Visst, jag KAN faktiskt dra ut på en promenad NU men jag har även ett ansvar över vårt välbefinnande vilket resulterar i att jag måste stanna hemma och elda för husvärmens skull. Dessutom tycker jag fanimej att jag är värd en kväll i soffan, även fast jag inte kommer njuta på samma sätt som OM jag hade tagit den där satans promenaden.

Kan även upplysa om att de där mackorna jag gjorde svek mig grymt då jag insåg att det smakade rutten rumpa när jag lade skinka på och syndade med lite senap. Suck igen! Syndade igen när jag resolut tog mig en hårdbrödmacka och klämde dit en skinkskiva så att jag också skulle få njuta lite av påsken. Godiset håller jag mig däremot undan men det i sin tur förföljer mig ÖVERJÄVLARIMIGALLT! Kommer hem till mamma och pappa, öppnar skåpet och BAM där står världens största godispåse, går bort till bror och Therese och som en SVAMP secklar sig sockerpåsen genast åt mitt håll men tack och lov tog Arne hand om den. Idag på jobbet stoppades det i sig glass, maränger och chokladsås (för jag vet inte men kanske femte gången under dessa veckor,) lägg därtill dit lite godis, tårtor, chokladbrownies och chokladbollar också. Vad ÄR det för FEL på FOLK??

Jepp nu har jag vältrat mig i det enda jag kan njuta av, self pity så det skriker om det :)
Tror jag ska göra mig en kopp te och välta ner i soffan och titta på Robinson. Är inte riktigt med i matchen då jag bara sett ett avsnitt men handlingen kan ju inte vara sådär skitsvår. Ett gäng på en strand, sol, vatten, lite mat, tävlingar, konspiration, svartsjuka och lite bakterier..right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar