tisdag 28 april 2009

Onani?

Snart är det dags för att dra vidare längs vägarna. Kanske träffar vi på Aschberg och Fylking på deras vandring i motsatt riktning? Eller måhända ser man en och annan Ö-kändis för A-kändisarna vet bättre än att hänga ute bland oss andra dödliga, det har man ju märkt!

Läser på Aftonbladet om att nu är det dags att släppa ut onanin i världen. Herregud är det dags NUUU, hade inte det varit på sin plats för hundra år sedan? Jag tycker allvarligt talat att det är sånt hysch pysch kring ALLT som har med sex och nakenhet att göra. Vore det inte bättre om alla bara slappnade av? Jag menar, ALLA har ju sex och ALLA är väl nakna ibland? Nääää är det saaaant? Ja faktum är att så är fallet. Vi vet väl vid detta laget hur vi ser ut utan kläder, i alla fall på ett ungefär? Är det då inte lustigt att det finns karaktärer som Naken-Janne som blir KÄND för sin nudism? Är det endast det som krävs för att synas i Sverige idag ska jag fanimej skippa resväskan nu när vi åker och endast köra "Dude I´m nude do you have a problem with that?" Jag tror faktiskt att det vore bättre om man redan från tidigt stadium i sitt liv PRATAR om relationer av olika slag, sånt som innefattar både det goda och onda. Otrohet är ett perfekt exempel på något som existerar men gud förbjude att det ska pratas om så länge det inte är så att det kommer i sammanhang som rent skvaller. Det går finfint att prata om så länge det handlar om att döma andra människor men att ta det som ett existerande konkret problem det är det värre med. Det jag menar är, inte att det är något som bara "ojoj shit happens" utan jag menar att om man bara PRATAR om sådana tabubelagda saker så kanske det inte skulle hända. Ta till exempel det här med att bada bastu naken tillsammans med andra människor. Innan jag och Arne blev tillsammans så hade jag nog inte en tanke på att jag skulle göra det. Men som han är uppväxt så är det bara så och det är inget konstigt med det. Vilket i sin tur leder till att jag inte heller tycker det, varför skulle jag när ingen annan pay some notice på att just JAG är naken? Om man normaliserar saker som någon gud vet vem har onormaliserat en gång i tiden så kanske det skulle bli enklare här i världen?

Nu har jag svamlat nog, det här var bara en tanke som ploppade upp :) Dags att dra vidare mot 08-land. Tjo!

1 kommentar:

  1. tyckte de var en bra tanke!! de är så roligt och intressant att läsa om dina tankar=) jag håller med dig på alla pungter!

    SvaraRadera