måndag 20 april 2009

Inte som planerat

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt men bra ändå. Klev upp halv sju som lovat, tog en promenad, åt frukost och sedan vidare till gymmet och hade min högintenstitetsträning. Sen styrde jag kosan mot paradiset Kälen, the love of my life förutom Arne då naturligtvis. Lade om däcken på bilen och hjälpte mormor att kratta bort en mass grus och sten från hennes gräsmatta. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser världens sötaste mormor, 76 bast, kratta, dra skottkärra och greja med sin lilla scharlett på huvudet. ÅÅÅÅÅHHH hon är såååå SÖT!!!! Hon bor bara 300 m från mamma och pappa men jag sov över där jätteofta som barn, ja ända tills att jag blev 16-17 säkert. Det var så mysigt att vakna i vardagsrummet, titta på TV och få kaffe på säng med macka och en kryddmuffins. Åh ljuva barndom, vissa saker önskar jag kunde stanna så för evigt! På det stora hela är jag riktigt glad att jag är "vuxen" för skoltiden var hemsk rent ut sagt. Bara en evig kamp att passa in, vara till lags, undra om man fick vara med i gänget den dagen eller om man skulle bli bortvald....ghhaaaaa...dessa maktkamper kan jag gott vara utan! Trots att jag även idag har tvivel på mina kapaciteter och ibland undrar vem tusan jag är så känns det ändå som att i grund och botten har jag rätt bra koll och det är en skön känsla.

Funderar starkt på att göra något drastiskt med min frisyr. Eller, brist på frisyr kanske jag ska säga för håret hänger ju bara där. Försöker ställa fördelar mot nackdelar. Klassade som fördelar är ju att om jag klipper till en cool frippa blir jag mer som den jag är, det kommer kännas skitkul att ha en frisyr igen och så känns det skönt med en förändring. Nackdelar är väl att jag kommer få höra en del kommentarer på jobbet bland den äldre generationen, de lär inte vara skonsamma, sen lär jag väl tröttna och då blir det svårt och trist när det ska växa ut igen. What to do liksom? Lutar åt att det kommer hända NÅNTING i alla fall, sen vart det bär hän är en annan femma.

Har suttit och läst lite om domen mot PirateBay-grundarna.....alltså vad är det för FEL på världen?? På en sida läser jag om en liga som våldtagit åtta....ja ÅTTA.....unga tjejer.....och på nästa läser jag att PirateBay-snubbarna kommer få betala 30 miljoner i skadestånd samt att det visst var fråga om fängelse om jag har rätt. Då frågar jag mig, har ni NÅNSIN hört talas om en våldtäktsman som fått betala liknande skadestånd eller fängelse som handlar om ÅR?? Visserligen, nedladdningar från nätet drabbar ju en hel del människor ekonomiskt men vad är det jämfört med att förstöra en annan människas liv? Jag blir helt vansinnig när jag ser sådana här djävulskt snedvridna grejer! Det värsta är att det finns inga straff i världen som är hårda nog åt sånt vidrigt folk, nej det värsta är att det vara verkar eskalera hela tiden. Vart är världen på väg??

Nej nu ska jag ta och pilla i mig lite physalis och titta på tv ett tag, sen blir det nattinatti. Imorgon är det promenad 05.30 som hägrar, sen kurs på jobbet,puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar