söndag 26 april 2009

Vilken helg!

Så har vi då äntligen kommit hem efter en bilfärd där jag hade en vansinnig längtan efter att kastrera en och annan samt att slita upp bildörren och få in lite SOL i bilen! Helt galet att vi suttit i bilen just över dagens finaste timmar men men that´s us today. Däckade totalt ute på altan i en timme efter det. Skönt!

Hur var det då i Umeå? SVIIIIINBRA! I alla fall till 98%, de där två mer suspekta procenten står kvällsunderhållningen för. Då jag är osäker på huruvida banden skulle vilja exploatera sina nunor kan jag tyvärr inte lägga ut bilder på dem. Allt jag kan säga är att det var ett gäng hemmahörande i 1900-talets begynnelse, lite smågråa och dassiga. Spelade varken bra eller dåligt, svängde lika bra som likström men hade ändå lite guldstoft att strö ut, däribland en egen version av Eilert Pilarm på speed och en teskedsgumma med skön dialekt och schyssta små utlägg. MATEN och SÄLLSKAPET däremot var superbt! Jocke och Carola hade bokat bord på ett mysigt ställe som heter Balder. Lite smakprov på vad jag åt kommer nedan.

Japp tänderna sitter där de ska som vanligt!



Smarrig förrätt bestående av scampispett och västerbottenaioli...YUMMIE!



Ja här sprack min diet och jag smällde till med en Kaffe Carlsson...OCKSÅ GOD!



Back to my diet :)



Tro det eller ej men på Bishops Arms träffade vi på kanske Sveriges roligaste snubbe, Jan Bylund! Satt i VIP-båset, drog in champagneflaska på flaska, och.....NÄÄÄ!!!! Jag satt och fegade hela tiden, ville SÅÅÅÅ gärna snacka lite med honom. Han satt bakom oss och lät lite lagom slät och uttråkad så jag kom helt av mig, tänkte jag tar det när vi ska gå. Det slutade med att Arne gled fram och bad om att få ta ett kort. Nederlag för mitt team men det fick jag svälja för vi fick ju kortet iaf! SOM, icke att förglömma, aldrig hade kunnat bli av utan den eminente fotografen MISTEEEEERRRRR JOACHIM KJEEELLGREEEEENNNNN :)



Kvällen har tillbringats ute på altan, drickandes kaffe och bara insupit sommaren som snart är på väg. Ska ta och ringa Therese och gratta henne på namnsdagen, ta nu och gör det alla som inte kirrat det under dagen! Imorgon hoppas jag på fortsatt soligt väder, hujeda mig vad jag ska gräva i jorden då!

1 kommentar:

  1. Balder är kung! Brukade äta tacobuffè där ibland när sambon bodde i umeå.
    Riktigt rolig blogg måste jag säga =)

    /Drifttekniker från norrland

    SvaraRadera