onsdag 1 april 2009

Klimakteriekossa?

Såg lite på Oprah i morse, hon har ibland ämnen som verkligen kan skrämma skiten ur en! Idag snackades det om klimakteriet och det som sades fick ju chocken när man fick mens första gången att verka som en dans på rosor. Det här måste vara rent överjävligt att gå igenom! Tack som fan de som bestämde att jag skulle bli tjej! Inte nog att jag alltid vidhållit att killar håller sig fräscha mycket längre än tjejer (ja ÖVERLAG alltså, klart det finns undantag) men nu ska man ha det här att "se fram emot". Efter 35 då smäller det....typ. Antingen har man för låg sexlust eller för hög, världens humörsvängningar, viktuppgång, värmevallningar, trötthet, kan inte sova på nätterna, eller så känner man sig helt slut och psykiskt körd i botten. En del har ju en enorm tur att få ALLA symptom, stort grattis till er! Tonåren ska startas med att det är pinsamt att ha mens i viss antal tid, sen är det rätt okej ett tag och sen BAM så kommer förklimakteriet och knackar på och så är vi där igen. När fan får vi tjejer njuta av livet egentligen?

Varför hör man ingen säga något om såna saker? Jag menar, det är ju inte så att alla jag känner är 25 direkt så det borde ju smygas in lite här och där men icke. Det skämtas om det men det är ju en helt annan sak. Jag är helt clueless. Antar att man får reda på the big secret tids nog, för egen del hoppas jag det dröjer sisådär några istider till. Det är bra konstigt ändå, saker som är helt naturliga, som händer dagligen, är något man appselut inte ska prata om. Vore det inte bättre att bara let it all out? Det är okej när man är kändis naturligtvis, då är man ju en FÖREBILD, men om granntanten skriker ut att "Passa er idag för nu svettas jag som fan och är arg som ett bi!".....ja tänk er själva hur ni skulle reagera. Jag pekar inte finger för jag vet ju själv hur jag är uppfostrad men ibland hade det varit skönt att haft lite gener från ett hippiesläkte. Det känns som om man hade sluppit ryggsäcken med ord som pinsamt, obekvämt, opassande osv då. Eller så kan jag vända på steken själv och basunera ut mina krämpor och åkommor när de dyker upp, är det en schysst deal?

1 kommentar:

  1. Men du bruden.....man kommer inte i klimakteriet vid 35...lovar,jag vet....

    SvaraRadera