tisdag 21 april 2009

Jag älskar dig ditt helvete...

...du är allt för mig. Aldrig har jag sårats som jag gjort av dig. Du är helt otrolig när du sopar till. Klyver mig på mitten, vad ska jag ta mig till?
Känner ni igen Robban Brobergs text? Denna gång är den tillägnad någon som jag sedan länge haft ett väldigt komplicerat förhållande till.....Ådi vad tycker du egentligen att vi ska göra nu? Jag menar, det här är väl ingen direkt solid byggsten i ett förhållande, detta på och av, rulla, rulla inte, starta, starta inte, det är ju inget som fungerar i längden. Någon måste backa och eftersom du inte gör det självmant antar jag att det är upp till mig. Vi har ett stort problem angående din enorma svartsjuka. Herregud du måste väl tåla att jag rattar en annan EN förbannad gång utan att måsta trilskas och bli lite kaxig, co-driver Arne var väl inte fy skam att umgås med i några mil? Tyckte jag gav dig ett schysst alternativ men nä...hä? Igår trodde jag att jag var homesafe, men jag antar att du blev svart i lysena när du såg volvon med sina fräscha lättmetallfälgar och S.O.M.M.A.R.D.Ä.C.K.E.N. glänsande i kvällssolen. Dumt av mig att inte visa hänsyn. Dock parkerade jag ju en bit ifrån så att skillnaden inte skulle bli så markant men det var väl också fel. Tjugo år, är det tidsaxeln för att hamna i klimakteriet för en bil? Eller är det något annat som klämmer, ett nytt hål som måste fyllas med något? Du måste ju PRATA med mig, jag är ju ingen Einstein på bilar det vet du väl! Hoppas du inte blev chokead (haha nu fick jag till det) när du blev utrullad med handkraft utför slänten, var det därför du behagade att rulla över från ryggläge och sluta spela död? Anyway, du har en chans kvar annars blir det semester igen på andra sidan sjön. Trots allt så är du väldigt älskad, jag kanske ska bli bättre på att säga det. Kanske kanske jag även ska ta mig tid att karossa dig lite framöver, putsa och gulla så du blir skinande vit istället för en vinande skit. Nej just ja, Arne spände ju fläktremmen så nu kan du ju inte ens visa ditt missnöje genom ljud. Jag ska ge dig en schysst deal, jag ska INTE köra Volvon mer förutom imorgon, NEJ jag vill inte höra några protester! Tänker inte stå här och slita mitt hår i förtvivlan om du inte behagar vakna imorgon vid halvåtta snåret SÅ DE SÅ!

2 kommentarer:

  1. Känns som det finns en fnurra på tråden här! Jag har hört att parterapi ska få även den tystaste mus att prata. Hoppas ni reder ut det, inte kul med kriser. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Helsning her fra kusin Adi II
    Sta på deg men ven, jeg få stå imorn - mi hausfrau ske vandre te jobbe.

    Lycke till Ådi

    SvaraRadera