torsdag 16 april 2009

Mysigt avslut på dagen

Har just kommit hem efter en riktigt skön eftermiddag! Först tränade jag hederlig styrketräning. Det hade kunnat gå bättre men mitt gym-fan (läs fäään inte faan som djävulen) var där och saluterade och bombarderade mig med umgänge. GOD DAMN IT BOY jag har inte TID!!!! Meeen uppfostrad som jag bara loooog jag och liksom pratade mig fram till redskapen jag skulle ha. Hann inte ta i när jag tränade benen för då fick jag ögonkontakt med en herre från mitt jobb och sen skulle ju han också prata lite grann. Känns skönt att vara eftertraktad haha. Detta resulterade i att det kom en kille och ifrågasatte om jag verkligen tränade vid just den maskinen eller ej. Jooo men jag är snart klar sa jag och pep igång med sista övningen. Nu hade jag egentligen flera reps kvar men det var då väl fan vad folk var pratsam idag så jag beslutade mig för att ge upp för dagen.

Sen fick jag ääääääntligen lite nice private dinnertime med min supermysiga kompanjon Eva. Har inte sett henne sen vi flyttade till huset så det var tamejtusan på tiden! Hon introducerade mig för ett KANOOONSTÄLLE, visste iofs att det fanns sedan tidigare men har dock inte ätit där, Body In Motion. TRY IT MY GOD TRY IT!!!! Åt kanske världens godaste sallad där med oliver, små konstiga bönor eller nåt och lite allt möjligt i salladsväg. Fräscht, nyttigt och lite lyxigt kändes det faktiskt. Jag fattar dock inte hur det är ställt med mig mage och kropp. Eva blev proppmätt men jag hade nog lugnt kunnat sätta i mig en halv tallrik till. Är det för att jag äter som om jag vore på en anstalt, alltså snabbt och som om någon ska stjäla maten från mig, eller vad liksom?? Magen hinner väl inte fatta att den faktiskt får i sig mat förrän två timmar senare och då är den ju redan på väg ut. Kan det vara så?

Hann med att se lite olika folkslag på stan också. Lade märke till två saker. Det ena är de där hemska träningsoverallsbyxorna som är smala nertill och bredare upptill.....det verkar KRYLLA av folk som fått en snedvriden vision av vad de ska användas till, ja snart dyker de upp i en krogmiljö nära dig! Kan ju måhända vara praktiskt, om man kraschar över någonstans det inte var planerat behöver man inte svida på sig sina kanske då opraktiska och mindre sköna stasskläder utan helt enkelt jäsa ut i sina mysisar och känna lugnet. Eller?

Det andra är detta: Är det verkligen så att "snygga" människor automatiskt dras till snygga människor och "fula" (ja jag skriver snufftecken för allt detta är ju relativt minst sagt) dras till likasinnade? Eller är det så att de som solklart inte passar in i ramen för snyggfolket, alltså nu menar jag stereotypen och mediabilden för vacker eller snygg, typ vältränad, solbränd, rätta looken och allt det där, drar sig undan och med det blir en klick för sig? Eller är det de snygga som väljer snygga för att det är tryggt med folk som är som en själv? Vad vill jag nu ha sagt med detta? Jag vet inte men det var bara en iakttagelse idag, kanske märks extra mycket i vårsolen. Är detta bara ett socialt beteende eller är det en medvetenhet? Snurrigt I KNOW men då har ni inte sett hälften av kugghjulen som speedar runt i min skalle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar