torsdag 5 januari 2012

Duktiga-flickan-veckan

Jag hatar egentligen ordet "duktig". Använder det ofta själv men önskar alltid att jag skurit ut tungan med ett slött rakblad så fort jag sagt det. Det kommer säkert ifrån när man var barn och var "duktig" på att hjälpa till att städa, diska eller nåt annat förbannade "tjej-göra". Jag var INTE duktig när jag ville vara med pappa och hugga ved eller åka traktor, då var jag nog mest besvärlig för det var väl inget för en liten tös som jag. Haha, åh herregud så de misstog sig :D

Ordet "duktig" för med sig en satans massa krav och jag hatar verkligen när vuxna säger till barn att de har varit just det. Försöker hitta något annat ord istället, men det är i och för sig inte alltid så lätt.

I alla fall, den här veckan har jag fanimej ändå varit duk....förbannat BRA!!!
Efter ett nyår i zombiens tecken gjorde jag det jag är riktigt bra på, rotade runt, hittade en massa energi, tog mig en funderare och så bara BAM WAM KADAM kommer det ut nåt i slutändan.

Jag har tagit tag i vissa saker jobbmässigt. Tror tyvärr inte att det kommer bli någon direkt förändring, men jag har i alla fall sagt vad jag tycker och det är bra gjort av en konflikträdd tös som jag.

Pantat flaskor. Det är en grym bedrift av mig ska ni veta! Jag liksom kliver över påsarna som redan överfylldes för flera månader sedan, och hoppas på att de ska hitta en egen väg till pantmaskinen. Så jävla lata de är att de inte orkar gå själva!!

Börjat bena ut hur jag vill åt något som jag velat göra hur länge som helst men som aldrig riktigt haft någon konkret form i min skalle. Nu kanske det börjar hända och om så kommer jag kämpa som ett djur för att det ska gå vägen. Jag lovar att berätta så fort jag har tagit steget eller åtminstone bestämt mig för det....haha nu skrev jag NÄR och inte OM.....hmm....kanske säger en del.
I alla fall, vi får se vad som händer men ni hänger väl med?!

Ingen ro och ingen vila. Ska strax pinna iväg på jobbet. Känns mest skönt då grannen håller på att onanera sönder sin.....klarinett tror vi att det är men det kan lika gärna vara en oboe eller liknande. Och jag ska kalla mig musiker.....herregud vad jag kommer få skit för detta stycke!
Efter det ska jag skynda mig hem, det fortaste jag kan, för då är inte lägenheten tom och tyst utan full av världens finaste, varmaste mest älskvärde......åååhhåååhåååååååååååå!!!!!

Peace out!

2 kommentarer:

  1. Linda Melander05 januari, 2012

    Hej!
    Håller fullständigt med dig angående ordet duktig. Det ligger mycket bedömning i det, om du är duktig eller inte.. Jag har ett bra alternativ, som jag använder på både mina egna barn, samt mina förskolebarn.... KAN! Om de har ritat en teckning eller nåt annat eller bara varit bra på något så säger jag, "men, vad du kan!!" Mycket bättre än duktig. Ska aldrig säga "vad duktig du var att rita den!", då bedömer man så, den kan alltså vara ful också... men säger man "vad du kan!" så lyfter man dem, det låter bra, eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Åh du är klok du hjärtat!! :) Ska absolut försöka anamma ditt uttryck!! Tänk om man hade haft det inpräntat i skallen sen barnsben!
    KRAAAM!!!!

    SvaraRadera