söndag 22 januari 2012

Kulturell så det förslår!

Efter en lång vecka med lite sömn och kärlek har jag passat på att ta igen det med råge i helgen :)
Igår hade vi en riktig soffmysardag med långfrulle framför skidåkningen på tv. Jaajaaa jag HAR TITTAT PÅ SPORT!! :D Avslutade med bio, "The girl with the dragon tattoo", och smågodis.

Idag har vi kört på den kulturella vägen med en promenad till Fotografiska och en utställning med.....ehh....jag kommer inte på vad karln heter!!!! Busted!! Där fick jag för kulturell haha!! Bilderna var säkerligen i en klass för sig men det är svårt att känna något för något man inte kan relatera till. De blir mest "häftiga" eller "coola". Jag har inte det rätta ordförrådet att beskriva dem djupare. Hörde dock någon beskriva en hög med stålställningar som "kristaller" så inte fan vet jag, vi måste ha varit rejält ute och snedcyklat i periferin!

Det som berörde mest var faktiskt en utställning med en norsk fotograf. Hon hade fotat ur det verkliga livet, naket och avskalat, utan någon form av förvrängning för att göra det vackrare.

Det där med vad som är vackert är verkligen intressant. Vad är det som bestämmer åt oss vad som är vackert? Generellt sett menar jag. De som finner det groteska och udda vackert är ju "konstiga". Det kan väl vara vackert att vara udda? Ja det KAN men det är tydligen jävligt FEL ÄNDÅ!

Det var roligt att göra något jag sällan eller aldrig tar sig för, och att få göra det med den jag trivs bäst i världen med är ren lyx!

Boendejakten fortsätter. Har tittat på två objekt, den ena var för liten och den andra helt perfekt men har nu hyrts ut till någon annan. Ena dagen har jag panik och det tär så förbannat och stjäl energi. Andra dagar känns det helt okej och att det löser sig så småningom. Just nu tänker jag inte på det så mycket. Jag är här och mår otroligt bra så på den linjen tänker jag fortsätta nästkommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar