måndag 2 januari 2012

Maybe it´s time.....

.......for some......                                        



?????????

Just nu är min hjärna inte riktigt sig själv, fast å andra sidan, hur är den när den är sig själv?! Jag gillar när saker kommer av sig själva, när det inte är så uppstyrt och förutbestämt utan lite luftigt och öppet. Så tänker jag när det gäller livet i smått, alltså de vardagliga stunderna när man inte behöver planera, boka in och minutiöst bokföra varje liten sekund.

När det kommer till livet i stort, ja då vill jag gärna ha en plan. Jag vill känna att jag styr skutan och att jag är på väg någonstans. Vägen dit kanske inte alltid blir densamma som den ursprungligen var utstakad och tiden kanske ruckas på lite hit eller dit. Men jag har en plan, ett mål och jag är på väg. Jag gillar att ha saker att jobba mot, det är då jag blir lugn, rationell och gör bäst ifrån mig.

Men när jag inte vet. När tankarna bara snurrar utan att få fäste någonstans, när det finns så många val men inget konkret, då tiltar jag. Det är som att kroppen själv drar i nödbromsen, på samma sätt som att man svimmar av ifall man har åt helvete för ont någonstans. Fast min hjärna stänger å andra sidan inte ned. Knappast jag tror! Nej den tvingar karusellen att snurra fortare och fortare, varje tanke bestämmer sig för att göra en egen individuell orienteringstävling och hur jävla bra går det när ingen av dem inte har ett KONKRET MÅL??!!

Haha precis, ni kan ju tänka er själva! :)
Fram tills alldeles nyss trodde jag att det mest berodde på en osäkerhet hos mig. Jag trodde att jag drevs framåt och tänkte de här tankarna av "fel" anledning. Nu vet jag att det inte är så. När något känns så otroligt rätt och självklart, när pusslet lägger sig själv, vore det konstigt ifall jag skulle se det på något annat sätt än jag gör.

"Ja men skaffa ett mål då!"

Självklart ska jag göra det! Men när det är flera faktorer som spelar in, när jag inte är ensam spelare på plan och mina beslut påverkar andra, då är jag inte lika kaxig längre. Då tenderar jag att sätta mig på avbytarbänken, invänta och studera laguppställningen, och försöka lista ut vad resultatet kommer bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar