fredag 27 januari 2012

Friday I am in love

Lika seg och lång som gårdagen var, lika fort har den här fredagen speedat fram.
Klockan nio imorse stod jag givakt utanför Åhléns för att träffa ytterligare en människa som jag inte har sett på år och dag, nämligen John!

Vi har känt varann sen -99, sett varandra växa upp och bli...tja vuxna?

"Känner du dig vuxen?"

Undrade han. Jaa vad ÄR då vuxen? Känner jag mig lugn och sansad inför livets alla tvära kast? NÄ! Har jag fått erfarenhet och ser saker annorlunda än för tio år sedan? Ja, det måste jag väl hålla med om så jag säger väl som svar att jag lever och lär, utvecklas och mår.

En hel del har hänt oss båda under dessa år och samtalsämnena har definitivt förändrats :) Fast ändå inte, nånstans däremellan livets alla fack är vi ändå desamma och det är en skön känsla. Det var superskoj att höra att han träffat en tjej som verkar vara for the long run, att själv få berätta om hur mitt liv förändrats och på vilket sätt. Nästa gång kanske vi får chansen att hälsa på varandras lucky stars :)

Hann även med att se Tomten kränga tidningar på Drottninggatan, samt hitta en skylt som, återigen, är under all kritik!

Nu har jag handlat middagsingredienser så det är snart dags att försöka skapa lite fredagsmyyyys!!

Have a nice one folks, I sure as hell will!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar