måndag 16 januari 2012

Working my abs to roll with the punches

Det är det man gör när man är en liten tös i en stor värld :)

År 2011 har varit en riktig resa, to hell and back and then back again. Jag har löst mina världsproblem, skapat nya, försökt bena ut dem, känt mig misslyckad, stark, klok och idiot, allt i en rasande fart.

Det har gjort att jag glömt bort mig själv. Mitt i allt detta kaos, där jag hela tiden har försökt göra det bästa för ALLA ANDRA, har jag glömt bort MIG. För att må bättre har jag hängt upp mig på helt fel saker i tron om att det ska lösa allt genom ett trollspöslag. Hade ju varit lysande om världen funkat så men som vi alla vet är det inte riktigt på det viset :)

Jag har lyssnat på bruset från alla runt omkring, låtit mina egna, ursprungligen bra tankar, förvridas av andras tycke och tänk. Till slut har jag inte riktigt vetat vilka som är MINA tankar och vilka som är störningar i etern. Logiska utvecklingar i andras ögon behöver verkligen inte vara samma som att de funkar för mig! Har jag verkligen, någonsin, i själ och hjärta tänkt som en ursprungs-Svensson?? Har mitt liv gått i den riktningen? Ibland kanske det har verkat så utåt sett, men här inuti har det aldrig varit min mening.

Helgen har varit rätt värdelös på många sätt men otroligt värdefull på andra. Jag har släppt alla trådar och låtit dem piska mig invändigt. Kanske låter hårt och hänsynslöst men tvärtom, det är en riktigt skön känsla, lite som en vårstädning. Prova själva får ni känna på faaan! :)

Sömnen kan ha haft en viss inverkan på energitillförseln också. Inatt sov jag som en klubbad säl. Ett gott tecken och riktigt välbehövd!

Nu ska jag bege mig till jobbet och se om jag kan ruska om lite där med. Håll tummen för mig är ni snälla, jag återkommer om varför!!

2 kommentarer:

  1. DÅ håller jag tummisen =)
    /Maria

    SvaraRadera
  2. TACK gumman!!!! Återkommer med nåt konkret inom KORT...hoppas jag :)

    SvaraRadera