tisdag 10 januari 2012

To follow your dream....and stick with it

Frukostlektyr.....





Sitter på golvet, sorterar, bläddrar, jämför, väger för och emot, tänker, tänker till och tänker om. Det är roligt men även lite stressande. Vissa av utbildningarna startar typ i förrgår, hur fan ska jag hinna det liksom? Typiskt mig, lång startsträcka men när jag väl har bestämt mig finns det ingen broms, bara full fart framåt! Som jag ser det finns det kanske två-tre möjligheter just nu. Den ena är sju veckor, den andra ett år......En betalar jag själv, den andra är CSN-berättigad. Blir till att samla ihop allt, bege mig till gymmet och se om det finns någon som kan ta en titt och ge mig lite feedback.

Ibland önskar jag att jag vore lite mer neutral. Det är inte ofta jag tänker så men när jag står inför sådana här val, där jag verkligen måste tänka till och utvärdera i förtid, det är då tankarna kommer. "Varför kan jag inte bara vara nöjd som "alla andra" verkar vara?" "Vad är det jag hela tiden söker?" "Vad är det som driver mig framåt?" "Är det verkligen så hemskt att stå stilla någon gång ibland?"

Jag vet inte jag, det där med att "alla andra" verkar så nöjda, det är nog mest skitsnack och det vet jag om. Det är nog inte många som är fyllda till bredden av den känslan, och än färre som ens vet om hur det ska kännas. Ändå tycker jag att jag ser dem ibland. Eller så är det brist på viljan till självutveckling kanske? De har liksom bara stannat upp. Lite som när man springer uppför en backe och vägrar titta upp för man vill inte se omgivningen. Det blir för jobbigt att se vad som komma skall så man naglar fast blicken i marken istället. Ja så kan det kanske vara. Men för de som är nöjda med att bara stå stilla, jag är glad för er skull! Ni har ju ändå på något sätt nått er dröm, även fast det inte är MIN dröm!

Funderar på vad jag ska träna idag. Kroppen är öm på fler än ett ställe. De där bulgarian split tog bra i söndags känner jag, skön känsla att känna att rumpan sitter där! Gårdagens träning börjar komma smygande och jag antar att det inte kommer stanna där. Får nog ta mig en springtur på bandet och sen köra lite rygg. Japp så får det bli!

4 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar...Vissa verkar vara helt nöjda som det är. Som du säger, all lycka till dem. Medan andra (ex. jag) inte kan sluta lära sig nya saker, jag har ett behov av att utvecklas. För min del kan dessa utvecklingsområden förändras över tid- beroende på vart jag befinner mig i livet...Däremot tror jag det kan vara nyttigt att stanna upp ibland, reflektera en stund innan man tar nya tag. För att man inte ska rusa förbi det som faktiskt var det man ville uppnå, eller i alla fall ett delmål. Det kan ibland vara svårt att njuta av det man åstadkommit för att man hela tiden tänker framåt om du förstår hur jag menar? För min del kan detta vara ett problem ibland. Nu har du fått igång mitt tänkande rejält...Ha det!

    SvaraRadera
  2. Du skulle behöva skita i att titta upp ett tag för att utesluta din omgivning från din moodboard! Skit i vad folk ser ut att vara och tänka! Se till vad du vill och orkar och har förmågan att prestera!
    Brinner du för träning är det ju klart du ska plugga inom det utan att du behöver analysera om folk kommer acceptera dig för det!
    Puss på dig gullhöna! Vad du väljer att göra med ditt liv stöttar jag!
    Jag älskar dig som du är och gör!
    Kram Preff

    SvaraRadera
  3. Men åååh ska man måste sitta här å lipa idag igen?!! ;) TACK älskade älskade stumpan för de orden!!!!! De ska präntas i min mentala del like inc on skin!!!! PUSS!!

    SvaraRadera
  4. Tina:Åh du har så rätt du också! Visst måste man stanna upp ibland, se sig om och njuta av det man åstadkommit och se det man har runt sig. Skönt att höra fler som har motorn igång :) GO GIRL GOOO!!!!!!

    SvaraRadera