onsdag 25 januari 2012

To do a handstand pushup

Är inte det här frihet så säg?



En dag ska det där vara jag!!

Har ni provat att stå på händer i vuxen ålder? Har ni provat att göra det mot en vägg? Hur många klarar det på första försöket? I sure as hell didn´t!
Men ikväll gjorde jag det faktiskt, bara sådär! Att stå på händer må va en sak, men prova då att göra en handstand pushup, alltså en upp-och-ned-armhävning. Kirrar ni DET är jag jävligt impad!!

En början är att först ta sig upp mot väggen, ståendes upp-och-ned på händer. Försök sedan att sakta sänk dig mot golvet, SAKTA så att inte huvudet rasar i backen! Släpp sedan ned fötterna på backen och återgå sedan till handstand-position. Denna excentriska övning kommer att hjälpa dig att bygga upp styrkan tills du är så stark att du klarar av att göra en riktig push-up. Prova även att stanna till på valfritt ställe på väg ned mot golvet.

Du kan även prova att göra armhävningar med fötterna i ett högt läge, exempelvis på en stol. Höj sedan avståndet genom att välja högre avsatser att sätta fötterna på.

Några små tips till alla er miljoner out there....yeeeaaahh right haha......som inte gör annat än funderar på sådana här saker :)

Nu ska JAG träna i alla fall!!
GOOD LUCK!!

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg att som ung brottare göra denna övning, det var riktigt svårt "även" om man var riktigt vältränad, så ni som ska fösöka var försiktig, ni som klarar det " bra jobbat", som ett mål, så gjorde jag 20 lyft när jag vägde 65kg och var 14 år! Lycka till! Några brittare gjorde lyften UTAN stöd! det var imponerande!

    SvaraRadera