onsdag 11 februari 2009

Efterlyses: Musik som berör

Efter att ha lyssnat på radio, tittat på tv och sett vilka och vilka inte som kommer att dra någon slags liveshow i Sverige inom den närmsta framtiden så inser jag att det finns ett annat stort problem här i världen förutom den globala uppvärmningen nämligen.....MÄNNISKORS BRIST PÅ MUSIKSMAK!! Allvarligt talat ska vi NÖJA oss med den skiten de matar oss dagligen överallt?? Vi är som levande reklampelare som bombas med en massa musikalisk DYNGA dagligen och det värsta är att vi inte ens reflekterar över det. Även jag går där trallandes Håkan Hellströms senaste...."Falska toner" borde hans nästa album heta och visst jag beundrar hans enorma musikhjärta för han älskar verkligen det han gör det syns men för helvete.....karln kan ju inte sjunga! Det bringar ju iofs ett ljus över oss som kanske vill men inte törs ta ton offentligt om ingen verkligen TJATAR för jag VET ju att jag inte är nästa Whitney and that´s a fact men fan ta den som säger att det låter sämre än Håkan! Nu fick ju han en massa oförtjänad skitkastning och det var inte meningen för han är ju en skön snubbe, detta var bara ett exempel. Å andra sidan vem är jag att bedöma eller döma? Musik är ett rätt brett utbud och det är ju det fina med begreppet, musik är verkligen till för ALLA och så länge någon blir berörd på något sätt så är det ju inget fel. Jag tycker ändå att själen i musiken försvinner mer och mer, det är inte samma sväng, inte samma vibrerande toner som berör ända in i märgen, ingen äkta desperation, vilja eller något alls som KÄNNS! Det enda man ser är någon stackars förvirrad tös som klämts in i något plastfoliefodral och ivrigt blivit inpräntat att sex säljer jajamän who cares om du kan sjunga du är ju heeeet! Kommer att glida förbi Spybarkön uuuutan problem men glöm för fan inte oss när du smiter in!! Är vi så jäkla ytliga nuförtiden att det är det enda som betyder något?

Tänkte försöka lägga ut en och annan musikvideo men jag klarade inte av den tekniska biten så istället har jag lagt in en länk på sidan så ni kan luta er tillbaka, tänk på en skön sommarvind och bara flyyyyyt iväg:) Vassegooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar