tisdag 10 februari 2009

Min tur att besiktas....UÄCK!

Varför blir man så trött och slut efter att man har tränat? I alla fall om man tränar kvällstid efter jobbet. Jag ligger som en klubbad säl i soffan och orkar knappt sträcka mig efter kontrollen för att byta kanal. Imorgon ska jag på hälsoundersökning, Feelgood kommer på besök till jobbet. En av frågorna som var med i det enorma frågeformuläret och som ska tas med till undersökningen var: " Jag har ork kvar till andra saker efter att jag har tränat".....Öh...vad svarar jag på det, njäeee...eller? Jag HATAR dessutom allt som har med läkare, sjukhus,...ja allt som har något att göra med sjuk-grejer!! Det är alltid samma sak...."Du har lite högt blodtryck, brukar du ha det?"......NÄ OM DU GÅR UT HÄRIFRÅN MED DEN DÄR LÄSKIGA MANICKEN SKA DU FÅ SE PÅ LÅGT!! Lägre än Glocalnet jag looooovar!! Brr.....bara jag tänker tanken på att bli synad på detta vis gör att jag får svimattacker och panik. Det ÄR ju en BRA grej jag VET....en del betalar säkert för att göra en frivillig undersökning, jag ska försöka tänka på det imorgon men ändå....Jag vet inte vad det är som gör mig så rädd, det har ju alltid varit så. När jag var liten och mamma tog med mig till tandläkaren så vägrade jag öppna munnen. Alla var helt förtvivlade och ingen visste inte vad de skulle ta sig till. Tandläkaren ville vara lite snäll och ge mig något från den där lådan med leksaker trots att jag inte öppnat munnen och då gjorde jag en karatekick mot lådan så grejerna flög. Snacka om snopet för honom! För att inte tala om för mamma!! Hihi hon slet nog sitt hår som matadoren i Ferdinand:) Men jag repade mig, blev lite kaxigare och nästa gång lyckades mamma lura mig till att gapa och sen dess har jag i alla fall inte varit rädd för DEN typen av läkare. Kan ju också bero på att jag inte behövde laga ett hål förran i vuxen ålder. Hade han kommit smygandes med storborren i högsta hugg när jag var liten hade han nog haft den upptryckt i sin egen gom!
Sen är jag ju aldrig sjuk i övriga fall, sällan jag varit hemma från jobb eller så för att jag haft feber eller magsjuka. Så jag inbillar mig väl att de ska hitta en riktigt skum grej i mig som är obotlig eller så.....AAAIAIAIAAAAAA....nä jag ska lägga av nu! Ska väl för tusan vara glad över varje dag man får som frisk så mycket skit man kan drabbas av nuförtiden. Får väl avlägga rapport om hur det gick imorgon.

2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt lillsys, det kommer gå bra!
    *spark i arslet*

    /B

    SvaraRadera
  2. hej!

    Fan vad duktig du är med ord Malin! Väldigt underhållande läsning varje gång jag är in här, även om det är allvarliga saker du skriver om så rolig läsning, fänglsande på nåt vis...

    Tänkte höra om det är ok att jag länkar din blogg från min..?

    SvaraRadera