lördag 7 februari 2009

Väderguru talk to me!

Måste man vara sjukt internationell och kunna nåt visst språk för att vädergurun ska fatta att jag INTE VILL HA MER SNÖ NUUU??!??!! Undra vilket i så fall. Ska jag dress up like Elton John och tala brittiska, klirra med whiskyglaset som JR Ewing, dra på mig en manana manana dress och röka marijuana, shake it like Shakira.....VAD ÄR DU FÖR EN EGENTLIGEN VÄDERGURU SOM INT`BEGRIIP`!? Det är inte det att det inte är kul att skotta snö för det gör jag så gärna, det är bara så jobbigt att ringa bärgaren varje gång jag ska upp på vår infart. "Det är bara fyrhjulsdrift som gäller här" som grannen så vackert sa.....MEN DAMN IT OM JAG INTE HAR RÅD MED DET DÅ? Han ville nog bara tipsa samt konspirera med Arne så att han ska få sin Nissan Qu..ja det var så långt jag kunde stava till den modellen höhö. Han vill ha den just i detta nu, om en två månader kan det vara nåt annat:) Själv vill jag alltid ha Audi, det är min melodi det! Pärlan blev nog glad att få komma hem ändå för han gled genom besiktningen som aldrig förr......bokstavligen talat alltså för det har aldrig hänt tidigare om man bortser från en gång vill säga. Men en gång är ingen gång, två är en vana så nu jäklar har han press på sig till nästa år. Bror gratulerade så snällt med att sms:a: "Grattis ett år till av jävelskap och pina" haha! Ja förmodligen! Men kärlek är även att vara oense ibland och jösses så oense vi kan vara Ådi och jag!
Idag är vi bara hemma och plockar iordning papper och lägger saker där de ska vara. Har ju även glömt bort att berätta att från och med igår slipper vi nu springa med hinkar varje gång vi vill spola på toaletten. Dessutom kom badkaret igår så det rör på sig. Dock kan vi inte bada ännu då elsnubben inte kommer hem från Thailand förrän den 17:e frebruari så vi får nöja oss med att låtsasbubbla och göra våra behov med öppen dörr ett tag till för utan el blir det förbaskat mörkt där inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar