lördag 28 februari 2009

Sista? delfinalen

Jahapp då har man snart benat av.....ja är det sista delfinalen FINALLY?...på detta spektakel kallat Melodifestivalen. Ligger ensam hemma i soffan och tittar, lyssnar och förfasas, ja förutom en stund då jag somnade till då. Undra vart jag ska börja att kommentera. Såhär spontant är det jag minns mest, ja jag tänker då inte säga bäst, den där norskans tuttar, det var det enda jag kommer ihåg från det uppträdandet. Tror för övrigt att det var en rätt okej låt men JÖSSES girl hur TÖRS du placera klövarna på scen för hela världen, ja jag antar att det även sänds via webben, med risk för att allt kommer att hänga ut, man överbord liksom?! Kan verkligen förstå att killar inte kan sluta stirra på tjejer som gör sådär, JAG kan ju för fan inte sluta att stirra!! Kanske är det av olika anledningar, jag är mest fascinerad över hur de fått dem på plats på detta vis samt att jag undrar över när och inte OM vi kommer få se resten, som en evighetssåpa likt Dallas eller Rederiet. Somnade till lite efter det så det jag sen såg var nog grabbsen YOYO HO som...ja vad gjorde de egentligen? Två killar som uppträtt hemma för föräldrarna i vardagsrummet och dumt nog har inte päronen vett att berätta att "nej älskade små vänner det här är nog inte riktigt vad ni ska göra resten av era liv, kanske inte ens EN ENDA GÅNG TILL", plus en latinosomethingsomething som tror att han has IT genom att flytta på fötterna de där två stegen som han lärde sig via "så-blir-du-en-latin-lover"-kursen beställd på TV-shop. Jösses! Såg en strimma hopp när jag såg en skylt i publiken som det stod "MALENA" på, fick mig osökt att tänka att kanske kanske någon propagerar säkert sex genom vår alldeles egna sexolog Malena Ivarsson så att detta aldrig kommer hända igen men icke! Malena minsann, det är en operasångerska som kommit på den briljanta idèen att ställa upp i ett musikforum så jävla långt bort från operan att man inser att hon måste gått vilse, tappat både karta och kompass, och förlorat kontakten med sin GPS. Sen har vi ju förstås Thorleifs också, behöver jag kommentera? Vad tänker de som tagit med dem egentligen? Det går ju för fan inte att skicka oss tillbaka rakt in i 50-talet, trots att det är Ryssland, för världen kommer ju tro att Sveriges militärförsvar är lika avdankat och dammigt som musiken vi gör. Det kommer bli krig är den enkla slutsats jag drar och vi kommer att förlora eftersom vårt försvar är precis så jag beskrev det. Nej vi behöver något mer edgy som det så populärt heter i mediasammanhang. Vi behöver Pontare!! VAR ÄR DU NÄR VI BEHÖVER DIG???? Nu har jag inte sett slutet på detta, jag kan ju däremot ana, men jag ska hålla ut till den sista tonen. Sen blir det sova för hela slanten för imorgon är det jobb igen. Arne han har ägnat dagen åt att sola och fiska på en sjö och Therese kommer ägna kvällen åt att dregla över Markus Fagervall...ibland är det rätt orättvist!

1 kommentar:

  1. Å dra åt helvete vilken man o vilken sång o vilket uppträdande. Förresten har jag berättat att jag fick ett foto med Mig, Mackan o Stoffe? *fliiiirt*
    kram

    SvaraRadera