tisdag 3 februari 2009

Sett på gymmet

Noteringar under dagen:
  • Jag har fått en ny bästa vän på gymmet. Sist sa han att höjdpunkten på dagen var att få prata med mig......hmm.....blivande stalker eller bara allmänt trevlig??
  • Såg även ett par som inte verkade behöva träningsredskapen på gymmet. De hånglade 98% av tiden istället....säkert trevligare än att slita i de där gammelmaskinerna!
  • En tjej har inte ens en tröja på sig när hon tränar.......springer som en iller på löpbandet endast iförd en sportbh och shorts. Det är inget som irriterar mig, snarare fascinerar mig för jag är rätt säker på att hon inte gör det för att visa upp sig utan för att det nog är skönast att träna så. Imponerande!
  • "Är du klar här snart?" En fråga som förmodligen inte innebär något annat än just att de undrar så de kan planera om de ska vänta eller ta en annan maskin så länge, men själv blir jag tokstressad och kör mina reps som en blådåre för att inte vara "i vägen". Vafan tänker jag SÅ?? Jag har väl lika stort behov av (och rätt) att var där som vilken annan som helst?! JAG IRRITERAR MIG PÅ MIG SJÄLV IDAG!
  • Känner även att det krävs mer energi av mig när det är trångt och mycket folk i gymmet. It cramps my style och jag blir sjukt ofokuserad. Jag menar, hur kul är det att göra en övning ståendes över en annan som ligger på bänken halvt framför halvt under mig så att jag kan se dennes näshår fladdra varje gång han/hon tar i? Sen blir jag tokig på folk som inte kan maka på sig lite, de HAR INTE betalat för platsen de står på så finns det space bredvid ta då ett steg åt sidan!
  • Parkeringen utanför är under all kritik och jag hoppas att de som tar bilen dit åtminstone är bättre på att ta hand om sin kropp än att parkera för jag blir TOKIG när det hade kunnat få plats en eller kanske två bilar till om bara folk kunde parkera som man SKA!
  • Såg en annan tjej som är så sjukt snyggt tränad, sådär lagom med synliga muskler. Jag hade stor lust att stappla fram, bryta ihop och erkänna att I WANNA BE JUST LIKE YOU meeeeeeen med risk för att framstå som herrn jag nyss berättat om avstod jag. Varför är det så hemskt att ge en komplimang? Ska man behöva känna sig som en retarded 14-åring som just träffat Justin Timberlake eller Hanson och inte får ur sig något vettigt alls? Måste börja föra fanan framåt så vi i ärlighetens namn KAN kläcka ur sig något snällt utan att andra ska bli smått misstänksam och fundera på om de behöver se sig om på vägen hem med risk för att få en trasa i munnen, tejpad som en michelingubbe och hemkörd i bakluckan på en bil. Eller så är det bara jag. Visst är det trevligt om man får höra något snällt och fint en dag från en okänd MEN det är bara det där MEN man tänker..."Är det något fel på den här människan, kanske är ensam eller söker kontakt, om jag svarar blir jag aldrig fri honom då, har han mördat någon eller är det helt enkelt bara så att han verkligen bara försöker vara trevlig och ärlig och bara vill förgylla min dag?"

Som sagt, små funderingar jag har.

Igår var jag även och spanade in träningskläder......jag vet inte vad det är men det är en märklig känsla jag får av just träningskläder. Jag går där och klämmer, drar och känner på alla schyssta shorts, coola brallor och fräscha toppar och exalteringen bara växer. Jag ser mig själv springa i sommarsolen med svetten sådär läckert sprayad över mig (sådär som man alltid ser det i reklamen) i just de där fräsiga löparskorna, eller på gymmet när jag lyfter skrot och ser mina schyssta muskler i spegeln. Ärligt talat? Det där är bara en dröm. Jag kommer ALDRIG att se SNYGG ut när jag tränar!!!!! Jag svettas på de mest konstiga ställena,( ja jag tycker faktiskt att svettas på smalbenen är en smula märkligt, få inga andra skruvade idèer nu!), ansiktsfärgen är varierande och håret hänger i testar från tofsen som sitter på sniskan. Jag FATTAR inte hur tjejerna lyckas, de som ser ut som "Nä jag har bara slängt på mig det här å tänkte träna lite nu efter jobbet" och så ser de ut som tagen ur en reklamfilm. Får väl trösta mig med att de förmodligen lagt ner mer tid på att göra sig i ordning för att gå till gymmet än den faktiskt träningen där!

1 kommentar:

  1. Men fö fan. Är det livet i stan som gjort att du har såna sjuka funderingar? Skönt att ni flyttat något närmare hem! :)

    /Bror

    SvaraRadera