söndag 22 februari 2009

Vedkörningsdokumentation

Jag känner ju att jag måste redovisa vad jag och mina närmaste pysslat med under helgen. Igår var det vedkörning på tapeten och som vi körde sen! Upp halv sju, elda, dricka kaffe och sen var det bara att bege sig till Kälen. Bror och Therese var med och vi hann köra tre lass med släpvagn och ett lass med Therese pappas caddy så nu har vi nästan en full vedbod..aaaaahh häärligt!! För att göra proceduren lite snabbare så körde vi ett lass tillsammans men nästa omgång hoppade jag och Therese av i Munkbysjön, tog caddyn, lastade fulla flaket och drog iväg. Drog iväg och drog iväg...veden låg otäckt,(dels otäckt alltså inte ÖVERtäckt och det var OTÄCKT nära att nåt trä kunde slita sig och bestämma sig för att begrava sig i en annan bils vindruta men tack och lov hände inget sånt) och den femte växeln funkade inte så vi gasade på så mycket vi tordes:) Väl framme tog vi bilen och släpvagnen och åkte ytterligare en gång till Munkbysjön, jag och Therese på upptäcksfärd hihi. Bilder på detta kommer nedan:

Eftersom vissa valt att åka norrut och förlusta sig på skotern och därmed inte kunde vara till behjälplighet fick vi brudar ta saken i egna händer :)



Therese i full färd med att dra på presenningen soooom för övrigt inte rörde sig en centimeter ens efter vår finfina inpackning!! Dessutom backade jag in galant på ANDRA försöket...ANDRA gången i mitt LIV jag BACKAR med SLÄPVAGN håhåå...skrytmåns!




Ja just det, grabbarna jobbade faktiskt också exemplariskt!! :)

1 kommentar:

  1. nu är du på hemma plan...hårt jobb och skit under naglarna!!

    SvaraRadera