söndag 15 februari 2009

Recension nr 2

Så var det dags att sammanfatta den andra delfinalen av Melidofestivalen. Bättre startfält absolut måste jag då säga, än finns det hopp om liv även fast jag har svårt att hävda att det som spelades var RIKTIG musik. Coockies and beans var min favorit, inte svårt att förstå eftersom de (jag vet att jag tjatar) spelade just RIKTIG musik. I alla andra kategorier säger jag bara Måns.....herregud pojk vad du är bra!! Låten var väl en låt som alla andra, det är då inte Fredrik Kempes förtjänst att den vann. Det måste ju han inse också efter att ha ställt upp i egen hög person ett antal gånger och INTE fixat det. Nej det var Måns som bara gled in och briljerade totalt. Så jäkla säker på det han gör! Tippad vinnare all over! Känner att jag är lite ute på hal is nu, jag brukar ha lite svårt för tvålfagra musikalpojkar och det där med Måns är Therese bord meeeeen jag måste stödja henne denna gång.
Sen är jag liiiite brydd över reglerna...still. Hur fan ska man kunna hänga med??

Såhär gick snacket på jobbet igår:
Jag: "Åkte det där bidraget ut nu?"
Nisse: "Nej det gick vidare till duellen."
Jag: "Jaha så om de förlorar i duellen är det kört?"
Nisse: "Nej de kan fortfarande gå vidare till andra chansen."
Jag: "Aha men om de förlorar där så är det kört?"
Nisse: "Näääää de kan fortfarande klara sig om den internationella juryn väljer in dem till andra chansen."
Jag: "Okej nu fattar jag precis. Men om de inte blir invald av den internationella juryn så KAN de gå vidare om de hamnar i limbo och blir jumbo i tittarnas val, går inte det så kan de klara sig med en livlina, dvs om de har ICA-kort och bonus på 2000poäng, räcker inte DET så KAN de..men då ska de ha jävligt med tur..observera nu detta....vinna hela skiten om de innefattar samma fallskärmsavtal som Göran Persson, har alla försäkringar samt pensionssparande i Swedbank, handlar miljövänlig el och kör Volvo. ÄM AJ RAJJT?????"

Jag må vara förbannat trög i pallet men det är så förbannat sjukt att det enda de vill är att tjäna pengar på folk som ska ringa in som galningar och rösta. Dessutom ska man få skuldkänslor om man är lite sämre människa och ringer in på det billigare numret.....som om de pengar som rings in för det dyrare numret hamnar på rätt ställe....cynisk ja visst men tveksamt!
Egentligen så bryr jag mig inte......trots att jag ägnat halva dagen åt att summera haha....men det är inte som när man var barn och satt och skrek i soffan så lördagsgodiset flög. Nej jag tittar, observerar och noterar, har lite kommentarer men i slutändan så får de skicka vem fan de vill till Ryssland.

För övrigt var det ju Alla hjärtans dag igår. Vi brukar inte fira den sådär jättespeciellt Arne och jag. Jag är lite emot att man ska köpa en massa hjärtan och krafs BARA för att det är en SPECIELL dag som ingen egentligen vet varför den firas. Vi firar varje dag istället, it´s those little things. Igår vaknade jag dock av att Arne kom in med en blomkreation och choklad från Åre choklad. Kan ju inte ljuga utan det var faktiskt jättemysigt att vakna på det sättet:) Sen tog vi en promenad på sjön i solen, åt finmiddag i form av gräddstuvad pytt och ägg och sen var det dags för jobb igen.
Idag har jag bara klivit upp. Vaknade av att Macke ringde på Arnes telefon, stapplade ut till soffan och där har jag legat en timme. Nu ska jag snart hämta mat, Arne var på galej hos Jocke och Lola igår så han vill ha pizza. Så jäkla bakfull kan han inte vara för nyss kom han in och började yra om att vi ska riva bort kaklet i köket och köpa ny bänkskiva och vitvaror, fuskrenovera lite.......karusellen verkar vara igång igen haha!

1 kommentar:

  1. Men vilken tur att det är fler än jag som inte hajar röstnings reglerna.
    Jag tycker det är ett enda jävla strul.
    Ha det.
    Tjing Gunilla (moster)

    SvaraRadera