torsdag 12 februari 2009

It´s geting SO NOT HOT in heeerree!!!!

Okej jag ger upp!! Kommer aldrig mer gnälla om att det är kallt, halt eller snöigt.....TA BARA BORT DET NUUUUUUUU!!!!!!!!!! Idag var det kallaste dagen hittills tror jag och vad gör jag? Jojomän tar bilen in till stan för att lämna in lite papper till mäklaren så att vi ska kunna deklarera riktigt efter lägenhetsförsäljningen. Har dragit på det där hur länge som helst men när det är 20 minus DÅ DÅ DÅÅ ska jag minsann fixa och greja som utskjuten ur en kanon. Knallade även in till optikern för att de skulle kunna se att mina nya linser som "andas själv" (öh) fungerar bra. "Är du lika rödögd nu också eller har det blivit bättre?" WHAT? Har jag NÅNSIN varit RÖDÖGD?? Är det ingen som har talat om för mig att jag sett ut som en avdankad dagenefter-disktrasa tidigare alltså? Hmm...eller kan det vara så att jag måste sluta besöka optikern efter att jag jobbat nätter? I vilket fall så ser jag bra både inifrån och utifrån om ni hänger med hur jag menar vitsig som jag är:)

Har ju glömt att berätta hur det gick på MIN besiktning! Fick kliva in i ett LIIIIITET rum, där fanns en madrass, en våg, ett litet skrivbord och en liten sjuksyster. Jag letade febrilt efter den där motionscykeln jag hört skulle vara där någonstans för det var det enda jag såg fram emot något. Tänkte ju att det måste ju vara ett säkert kort iaf för konditionen är det inget större fel på. Men icke den lilla detaljen hade de tydligen plockat bort. Mäh! Värdena var dock bra, sen vet jag ju att jag ser halvtaskigt och hör halvtaskigt sen tidigare så det var ingen nyhet. Resultatet blev kärnfrisk och inte fet så det firades med en bullbit och kaffe vid två-fikat. Måste ju passa på medans man kan haha. Pulsen var dock på 88......hehe....jag fick krypa till korset och förklara mitt dilemma....."det är inte jag det är du".....Var ju ärlig iaf.

Nu sitter jag och väntar på att få åka och jobba natt. Första natten är alltid värst, största delen går ut på att från klockan två ungefär bara hålla ögonlocken uppe och nacken rak så den inte faller in i gamvinkel. Det är inte lätt kan jag lova!
Måste tillägga att jag är så GLAAAD idag för jag har fått en sån FIN kommentar på min blogg, tack igen Lina!! :) Så härligt med folk som tar sig tid att säga när de uppskattar något man gör. Ska försöka ta fasta på det tror jag och bättra mig på den fronten!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar