onsdag 18 februari 2009

Ved, ved ,ved

Eftersom vi har haft så mycket pyssel med huset så hade jag tänkt ordna någon liten överraskning för Arne och mig till helgen men när vi tittar på vår lilla vedhög inser jag att it ain´t gonna happen! Vi måste hämta ved! Trodde att de lass jag, pappa och bror hämtade sist skulle räcka ett tag till men nä nä tänkte inte på att februari skulle bli den kallaste på 100 år! Vår ved är som vår lilla bebis. Man blir varm och glad inombords när den inte trilskas utan är snäll och följsam, man blir lite sur och less när den inte vill göra som man säger, den är saknad när den inte finns hos oss och man kan aldrig få för mycket av den. Bra liknelse va? :)
Så det blir till att försöka fixa en släpvagn och dra ett par vändor till Kälen-land. Eventuellt kunde bror fixa det med hjälp av en väldigt snäll ung man som KANSKE kan köra hit den med lastbil meeeeen vi får se hur det blir med den biten.
Hade även planer på att åka till Pernilla och Magnus och titta på Melodifestival men det ser mörkt ut på den fronten just nu. Dessutom ville Jocke och Lola att vi skulle följa med på buggala på folkets hus men jag antar att kvällen kommer sluta med en trött Malin och en trött Arne i soffan, sovandes innan alla bidrag spelats upp. Om vi inte fortfarande släpar ved vill säga haha! Den som lever får se helt enkelt. Håller tummen att det kommer sluta på ett bra sätt, jag är umgängessugen nu!!

1 kommentar: